|
کدخبر: 98493

روند رشد بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که نقدینگی به صورت فزاینده وارد بازار بورس شود رشد شاخص‌ها ادامه دارد.

گسترش‌نیوز: خواجه نصیری، کارشناس بازار سرمایه در برنامه گفت‌وگوی ۱۸: ۳۰ شبکه خبر در پاسخ به سوال‌های مردم درباره بازار بورس گفت: اولین پرسش درخصوص اینکه چگونه وارد بورس شویم است افراد برای ورود مستقیم به بورس باید کد بورسی داشته باشند و بعد از ورود باید تصمیم بگیرند چه سهامی بخرند در این منوی بزرگ تصمیم‌گیری باید انتخاب درست انجام شود که نیاز به دانش دارد.

او افزود: در گام اول سرمایه‌گذار باید وضعیت قیمت سهام یک شرکت را با سود و زیان آن مقایسه کند و از وضعیت دارایی‌های شرکت آگاهی داشته باشد. البته این کار از دیدگاه حرفه‌ای کفایت نمی‌کند.

خواجه نصیری تصریح کرد: افراد تازه‌وارد می‌توانند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند و یا از مشاوران بورسی کمک بگیرند در غیر این صورت تصمیم‌های غیرحرفه‌ای در بلندمدت بازدهی ندارد.

روند رشد بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه آیان روند رشد فعلی ادامه دارد و رشد بورس حباب است یا خیر گفت: عامل رشد شرایط کنونی بازار ورود نقدینگی از سایر بازارها است مادامی که نقدینگی به صورت فزاینده وارد بازار شود رشد می‌دهد.

او در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم کدام شرکت سودده است توضیح داد: سرمایه گذار باید صورت سود و زیان شرکت را ببینید و درآمدهای شرکت و سود هر سهم را با هم مقایسه کند.

خواجه نصیری در خصوص روش ورود به بورس تصریح کرد: ورود به بورس به دو روش است. روش اول صندوق سرمایه‌گذاری است و نیاز به کد بورسی ندارد. روش دوم به طور مستقیم است که برای معامله با این روش به کد بورسی نیاز است که از سامانه سجام کد بوسی صادر می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بورس بلندمدت یا کوتاه‌مدت؟

او در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاری بورس در کوتاه‌مدت سودآور است یا بلند مدت؟ گفت: این بستگی به سرمایه‌گذار دارد اگر بخواهد بلند مدت سرمایه‌گذاری کند باید در شرکت‌هایی که طی سالیان متمادی رشد داشته‌اند سرمایه‌گذاری کند.

برای ورود به بازار بورس طلا بفروشیم؟

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: افراد برای ورود به بورس دارایی مازاد که نیاز ندارند را وارد بازار کنند به بورس وارد کنند. هر وقت به اطلاعات بالا رسیدند و اعتماد از بازار داشتند می‌توانند سرمایه بیشتری به بورس بیاورند.

او در خصوص مالیات خرید و فروش در بورس گفت: تنها فروش سهام در بازار بورس مشمول نیم درصد مالیات فروش می‌شود.

خواجه نصیری افزود: سهام خریداری شده همان روز قابلیت فروش دارد.

او در خصوص سود شرکت‌های بورسی گفت: شرکت‌ها بعد از برگزاری مجمع سالیانه سود سالیانه تعیین می‌کنند و یک بار در سال به حساب سرمایه‌گذاران سود واریز می‌کنند. سود کوتاه‌مدت سهام بورسی از خرید و فروش آن حاصل می‌شود.

خواجه نصیری بیان کرد: صدور کد بورسی ظرف یکی دوهفته آینده به صورت غیر حضوری امکان‌پذیر می‌شود و هزینه صدور کد بورسی هم ۱۰ هزار تومان است.

ارزش سهام عدالت روزانه تغییر می‌کند

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص سهام عدالت تصریح کرد: دو روش برای آزادسازی سهام عدالت وجود دارد در روش مستقیم خود افراد امکان معامله و خرید و فروش سهام عدالت را دارند و در روش دوم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی معاملات را انجام می‌دهند.

او افزود: در روش مستقیم امکان خرید و فروش زودتر برای افراد وجود دارند اما روش غیرمستقیم این کار بیشتر طول می‌کشد.

معامله سهام عدالت تا ۲ ماه آینده

خواجه نصیری گفت: اکنون امکان خرید و فروش سهام عدالت فراهم نیست اما تلاش‌ها این است با فراهم شدن زیرساخت‌ها تا یک تا ئوماه آینده خرید و فروش سهام عدالت امکان‌پذیر شود.

کارشناس بورس تصریح کرد: ارزش سهام عدالت روزانه تغییر می‌کنند. تا روز گذشته ارزش آن از ابتدا ۱۴ برابر شده بود و امروز ۱۵ برابر شده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها