|
کدخبر: 64404

اختصاصی گسترش‌نیوز از بازار؛

نمایی از بورس در شش‌ ماه دوم ۹۸

نائب رئیس هیات مدیره یک شرکت سبدگردانی گفت: بازار برای دو هفته آینده یک روند مثبت با شیب پایین خواهد داشت و به شکل کلی شش ماه دوم سال میزان سود‌ها نسبت به شش ماه اول سال کم‌تر باشد.

گسترش‌نیوز: ‌‌‌با سود‌های خوبی که در شش ماه نخست نصیب بسیاری از سرمایه گذاران در بورس شد، بسیاری از افراد عنوان می‌کنند آیا با سرمایه‌های اندک خود می‌توانند وارد بورس شوند؟ در پاسخ به این پرسش، متخصصان به گسترش‌نیوز پاسخ‌دادند درست‌است که تا کنون سود خوبی در بورس وجود داشته است اما در این ارتباط اما و اگر هایی وجود دارد.

مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل اسبق ایمیدرو در مصاحبه‌ای با گسترش‌نیوز اظهار کرد: با توجه به آن‌که در سایر بازارها رکود وجود دارد و این رکود به بازار مسکن نیز رسیده است این موج در حرکت‌ خود به بازار بورس نیز خواهد رسید و ما شاهد آن خواهیم بود که حتی سهام فولادی‌ها و معدنی‌ها که جزء سهام‌های با ثبات هستند نیز دستخوش این رکود شوند و سود کمتری شامل حال سهام‌داران شود.

نکته مهم این است که آیا می‌توانیم این‌گونه نتیجه‌گیری کنیم که برخلاف شش ماه اول سال که سهامداران بورسی با سود‌های گاها ۲۰ برابری مواجه بودند در شش ماه دوم به سود قابل توجهی دست نیابند؟ واقعیت این است که در شش ماه دوم سال ۹۸ در بازار سهام آرامش بیشتری وجود خواهد داشت و استفاده از لفظ رکود شاید درست باشد چرا که خود به خود این اتفاق در بازر بورس نیز کشیده می‌شود مگر این‌که یک سری از عوامل این موضوع را منتفی کند این عوامل می‌تواند موضوعاتی همچون تحولات اقتصادی و گشایش سیاسی باشد.

vafayiboors.jpg

امیر وفایی، نائب رئیس هیات مدیره سبدگردانی الگوریتم با اشاره به بازار بورس در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: به نظر می‌رسد شش ماه دوم سال میزان سود‌ها نسبت به شش ماه اول سال کم‌تر باشد. واقعیت این است که ما نمی‌دانیم نتیجه جنگ تجاری چین و آمریکا چه می‌شود، وضعیت سیاسی به چه سمتی پیش‌ خواهد رفت؟ دلار در چه پایه قیمتی خواهد ماند؟ اما با تمام این موارد و بر اساس دانش امروز پیش‌بینی من این است که سهام بورس در شش ماه دوم سال کم بازده‌تر باشد مثلا اگر تا کنون تا ۷۰ درصد سود روی شاخص داشتیم، در شش ماهه دوم ۳۰ درصد شود.

وی افزود: واقعیت این است که در بازار سهام آرامش بیشتری وجود خواهد داشت و استفاده از لفظ رکود شاید درست باشد خود به خود این اتفاق در بازر بورس نیز کشیده می‌شود مگر این‌که یک سری از عوامل این موضوع را منتفی کند این عوامل می‌تواند موضوعاتی همچون سود شرکت‌ها، گشایش سیاسی باشد.

وفایی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما برای تحولات بازار بورس برای آخر هفته جاری و ده روز آینده چیست، گفت: در هفته گذشته کلیت بازار مثبت بود. سهام فولاد مبارکه و فارس و شرکت ملی مس سود‌های خوبی در هفته گذشته داشتند و با توجه به این‌که مارکت کف بالاتری دارند اثر‌گذاری بیشتری در شاخص دارند. ۱۸ و ۱۹ شهریور که تعطیل است و هفته آینده، هفته کاملی نداریم. در دو هفته آینده خیلی روند بازار تغییر نخواهد کرد و شاهد عدد‌های عجیب غریب در تابلو بورس نخواهیم بود. ب ه نظرم بازار بورس یک روند مثبت با شیب پایین خواهد داشت. اگر شاخص یک شیب بالا داشته باشد باید نگران شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها