|
کدخبر: 53625

گسترش‌نیوز گزارش می دهد:

دوراهی بورس و مسکن

تحلیل‌گر بازار بورس گفت: بورس در مقایسه با بازر مسکن بازار نقدشوندگی بهتری دارد. اگر هوش بهتری داشته باشیم می‌توان در بازار بورس سودهای کلانی به‌دست آورد.

گسترش نیوز : بورس، مسکن، دلار و طلا از جمله بازارهایی است که امروز سرمایه‌ها در ایران به سمت آنها حرکت می‌کند.

این که کدام یک از این بازار‌ها سود آوری بیشتری دارد، معایت و محاسن این بازار‌ها چیست آیا در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنندی یا خیر از جمله مهم‌ترین پرشس هایی است که مردم به دنبال پاسخ آن هستند.علی حیدری تحلیل‌گر بازار بورس، یکی از کسانی که سال هاست بازار بورس را رصد می‌کند به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر می‌خوانیم:

بازار بورس در مقایسه با بازار مسکن چه مزیت‌هایی دارد؟

HEYDARI342.jpg

بورس در مقایسه با بازر مسکن بازار نقدشوندگی بهتری دارد یعنی سهام را در بازار بورس راحت‌تر می‌توان فروخت. اگر هوش بهتری داشته باشیم می‌توان در بازار بورس بیشتر از بازار مسکن سود کرد و سودهای کلانی به‌دست آورد.

به نظر شما به عنوان تحلیل‌گر بازار سرمایه، در شرایط کنونی بازار بورس برای سرمایه‌های مردم فرصت خوبی است یا خیر؟ پاسخ من منفی است.

بورس تعاریف و زیربناهای خاصی نیاز دارد، امکان رسیدن به این تعاریف وجود داردولی وضعیت فعلی به معنای واقعی بورس نیست به طور کلی بازار سهام فعلی برای سرمایه‌های مردم فرصت مناسبی نیست. مگر اینکه آن شخص توانایی‌های فراتر از اقتصاد و فراتر از مابعد الطبیعیه داشته باشد تا بتواند موفق باشد.

به چه دلیل بازار سهام را برای سرمایه‌های مردم مناسب نمی‌دانید؟

بازار سهام فعلی دارای ابهامات و رانت‌های خاصی است به همین دلیل من ورود افراد عادی در بازار سهام را توصیه نمی‌کنم. بازار سهام ایران به دلیل دخالت بیش از اندازه بخش دولتی و خصولتی در آن روند یک بورس واقعی را ندارد.

کسانی که می‌خواهند در بازار موفق باشند باید از قدرت تحلیل و وابستگی به اشخاص صاحب خبر، صاحب امتیاز برخوردار باشد تاشخص بتوانند موفق باشند.

معایب بازار بورس نسبت به بازار مسکن چیست؟

بازار سهام نسبت به مسکن، از شفافیت کمتری برخوردار است در بازار مسکن می‌توانید خانه مورد معامله را ببینید، تحلیل کنید و نسبت به مساکن دیگر مقایسه کنید در حالی که در بازار بورس سهمی که وارد می‌شود، فقط یک منبع اطلاع‌رسانی وجود دارد و آن کدال است که شفافیت‌های کاملی ندارد.

بسیاری از افراد در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، پیشنهاد شما برای این گروه چیست؟

افراد در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند و تنها یکی از مجموعه‌هایی که برای سرمایه گذاری‌ انتخاب می‌کنند، سهام باشد.

توصیه شما برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی چه بازاری است؟

شرایط فعلی به دلیل کاهش ارزش پول ملی که ناشی از عدم مدیریت صحیح در بخش اقتصاد است و شرایطی همچون تحریم به آن دامن زده، توصیه می‌کنم هر کسی در رشته و یا تخصصی که دارد سرمایه‌گذاری کند و این الزاما به معنی ترس از وضعیت فعلی نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها