|
کدخبر: 287740

بورس کالا میزبان خودرویی دیگر /خودرو مورد علاقه جوانان رکورد زد

تالار بورس کالا خود را آماده جشن خودرویی دیگری می‌کند.

ایران‌خودرویی‌ها امروز برای هشتمین بار پژو ۲۰۷ را روی تابلوی بورس کالا می‌برند. برنامه‌ریزی برای فروش دو هزار دستگاهی این خودرو، عدد عرضه آن را در پایان این دور از فروش بورسی به تیراژ ۱۹ هزار و ۲۰۰ دستگاهی می‌رساند تا از حیث فروش، پژو ۲۰۷ در صدر جدول عرضه بورسی محصولات شرکت‌های خودروساز قرار گیرد.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص این محصول هاچ‌بک (بدون صندوق عقب) خود را اولین بار در ۳۰ آبان سال جاری در بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار داد. اولین فروش بورسی پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی با تیراژ هزار دستگاهی روی تابلوی بورس کالا رفت. شاید مدیران ایران‌خودرو آن روز پیش‌بینی نمی‌کردند در کمتر از ۱۰۰ روز بیش از ۱۸ هزار دستگاه دیگر از این خودروی محبوب را روانه بورس کالا کنند. بی‌تردید آیتم تقاضا یکی از دلایل اصلی حضور پر تعداد پژو ۲۰۷ در بورس کالا بوده است.

ایران‌خودرویی‌ها در سالروز صعود تاریخی تیم فوتبال ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه بار دیگر ۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ را برای عرضه در بورس کالا به خط کردند. آبی‌های جاده مخصوص در عرضه پژو ۲۰۷ که هشتم آذرماه امسال از مسیر بورس کالا در دستورکار داشتند مدل اتومات با سقف شیشه ای (پانوراما) را در تیررس انتخاب مشتریان قرار دادند. پایان یافتن دور دوم عرضه پژو ۲۰۷ در بورس کالا نشان می دهد مدیران فروش این خودروساز مشغول مزه مزه کردن فروش این خودرو به صورت بورسی هستند. ۱۱ روز بعد از دومین فروش بورسی یعنی در ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ بار دیگر پژو ۲۰۷ شال و کلاه کرد تا به تالار بورس کالا برود. مدیران ارشد ایران خودرو در این دور از فروش، ترکیبی شامل تعداد عرضه دور اول و دوم را برنامه‌ریزی کرده بودند. ترکیب ایران‌خودرویی‌ها برای سومین عرضه پژو ۲۰۷ شامل هزار دستگاه با گیربکس دستی، ۳۰۰ دستگاه با گیربکس اتوماتیک و ۳۰۰ دستگاه با سقف شیشه‌ای (پانوراما) بود.

پاییز به پایان نرسیده بود که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص چهارمین فروش بورسی پژو ۲۰۷ را تدارک دید. در این دور از فروش پژو ۲۰۷ که مصادف با تکالیف صمت به شرکت‌های خودروساز درباره تیراژ عرضه از مسیر بورس کالا بود، دو هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با گیربکس اتومات با دو مدل سقف فلزی و شیشه ای (پانوراما) روی تابلوی بورس کالا رفت. آبی‌های جاده مخصوص اولین فروش بورسی زمستانی پژو ۲۰۷ را در روز کریسمس برگزار کردند. مدیران ایران خودرو در روز چهارم دی ماه امسال که طبق معمول مصادف است با ۲۵ دسامبر زاد روز تولد حضرت عیسی مسیح دو هزار دستگاه از این خودروی محبوب را با گیربکس دستی برای عرضه در بورس کالا انتخاب کردند. غول آبی جاده مخصوص تا اینجای کار و پایان پنجمین دور از فروش بورسی، هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ با مدل های گیربکس دستی، گیربکس اتومات با سقف های فلزی و شیشه‌ای (پانوراما) را به کمک اهرم بورس کالا فروخته بود. این خودروساز یک هفته بعد از اولین فروش زمستانی پژو ۲۰۷ یعنی در ۱۱ دی ماه سال جاری چهار هزار دستگاه پژو ۲۰۷ را روانه بورس کالا کرد. این فروش بورسی که با اولین روز سال ۲۰۲۳ میلادی توامان بود پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی به متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا عرضه شد.

ایران‌خودرویی‌ها که مزه فروش هفتگی پژو ۲۰۷ زیر زبانشان رفته بود در فروش هفتگی زمستانی پژو ۲۰۷ هتریک کرده و در ۱۸ دی ماه امسال ۶ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در دو مدل گیربکس دستی با موتور TU۵ و گیربکس اتومات با موتور TU۵ را از مسیر بورس کالا در اختیار متقاضیان این خودرو قرار دادند. اما هفتمین فروش بورسی پژو ۲۰۷ برای ایران‌خودرو خوش‌یُمن نبود و جاده فروش بورسی حول و حوش ۳۵ روز به روی این خودرو قفل شد. دلیل مسدود شدن جاده بورس کالا به روی پژو ۲۰۷ را باید در جدلی که میان شورای رقابت و شورای عالی بورس در گرفت، جست‌وجو کرد. اما بالاخره طلسم شکست و پژو ۲۰۷ با گیریکس دستی امروز برای بار هشتم روی تابلوی بورس کالا رفت. تیراژ در نظر گرفته شده برای این دور از فروش دو هزار دستگاه پیش بینی شده است.

البته این پایان کار پژو ۲۰۷ در سال ۱۴۰۱ نیست و آبی‌های جاده مخصوص قصد دارند تا قبل ترکیدن توپ سال ۱۴۰۲ طی پنج نوبت دیگر پژو ۲۰۷ را با اهرم بورس کالا بفروش برسانند. سه نوبت آن به پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، یک نوبت با گیربکس اتومات و نوبت پایانی نیز به فروش تیپ ۵ این خودرو یعنی اتاق و شاسی ۲۰۷ و تریم داخلی پژو ۲۰۶ اختصاص خواهد داشت.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها