|
کدخبر: 244664

کدام استان‌ ها پیشتاز ثبت نام در سجام هستند؟

ثبت نام در سامانه (سجام) در بهمن ماه امسال با رشد ۸۸ درصدی نسبت به دی ماه مواجه شد.

بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در بهمن ماه امسال، تعداد ۱۳۹ هزار و ۳۴۸ ثبت نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۳۷ هزار سهامدار در این ماه به ۱۳۷ هزار و ۹۵ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (دی ماه) با رشدی بیش از ۸۸ درصدی مواجه شده است.

این در حالی است که در دی ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۵۵ هزار و ۸۹۱ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد بوده است.

 ۵ استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

 همچنین تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در بهمن ماه امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۷ هزار و ۴۰۱ مورد، اصفهان با ۹ هزار و ۸۸۰ مورد، خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۵۵ مورد، مازندران با ۷ هزار و ۴۰۰ مورد و آذربایجان غربی با ۷ هزار و ۷۳ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

 ۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان «بوشهر با ۹۶۸، چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۷۶، یزد با یک هزار و ۷۷، ایلام با یک هزار و ۹۰ و خراسان جنوبی با یک هزار و ۱۲۴ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

 لازم به ذکر است سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر