|
کدخبر: 243322

واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ برای این افراد

افرادی که سال ۹۸ نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، اسفند ماه امسال منتظر باشند تا سود سال ۹۸ و ۹۹ همزمان به حساب آنها واریز شود. اما مجموع سود سهام دو سال این افراد چقدر می‌شود؟

قرار است سود سهام عدالت سال ۹۹، در دهه سوم اسفند ماه سال جاری واریز شود. یعنی در فاصله ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه. این خبری است که مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده است.

دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت هنوز سود سال ۹۸ خود را دریافت نکرده‌اند. حالا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که سود سهام عدالت سال ۹۸ این گروه، همزمان با سود سهام عدالت سال ۹۹ واریز می‌شود. یعنی این افراد دو بار سود سهام عدالت می‌گیرند.

مبلغ سود سهام عدالت سال ۹۹

سود سهام عدالت سال ۹۹ افرادی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارد، مبلغی بیش از ۵۵۰ هزار تومان است. یعنی یک خانوار چهار نفره می‌تواند منتظر دریافت سود سهام عدالت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی باشند.

سود سهام عدالت سال ۹۹، برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی دو برابر رقم فوق است و به حدود یک میلیون تومان می‌رسد. بر این اساس سود سهام عدالت یک میلیونی یک خانوار چهار نفره حدود چهار میلیون تومان می‌شود.

این دو مبلغ، رقم سود سهام عدالت سال ۹۹ است که به حساب مشمولان واریز می‌شود. اما برخی از مشمولان سهام عدالت هنوز سود سهام سال ۹۸ خود را دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که سود سهام عدالت سال ۹۸ این افراد، همزمان با سود سال ۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

مبلغ سود سهام عدالت سال ۹۸ چقدر است؟

سال گذشته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود که سود سال ٩٨ سهام عدالت یک میلیون تومانی، ۴۰۰ هزار تومان است و سود سهام عدالت دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۲۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس سود سهام عدالت یک میلیونی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خانوار چهار نفره، ۸۰۰ هزار تومان است.

با این حساب، اگر فردی سود سهام عدالت سال ۹۸ را دریافت نکرده باشد، اسفند ماه امسال هم سود ۵۵۰ هزار تومانی سال ۹۹ را دریافت می‌کند و هم سود ۲۰۰ هزار تومانی سال ۹۸ را. یعنی مجموعا ۷۵۰ هزار تومان.

این اعداد برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر می‌شود و افراد می‌توانند منتظر سود سهام عدالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. یعنی مجموع سود دو سال گذشته.

شیوه دریافت سود سال ۹۸

براساس آخرین آمارها، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار مشمول سهام عدالت نتوانسته‌اند سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که سبب شده این ۲٫۳ میلیون نفر نتوانند سود سهام عدالت سال ۹۸ خود را بگیرند.

افرادی که سود سال ۹۸ را دریافت نکرده‌اند از دو روش می‌توانند برای دریافت سود سهام عدالت خود اقدام کنند. یکی ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir افراد با این دو روش می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح و ویرایش کنند و یا با مراجعه به این دو سامانه از صحت اطلاعات خود مطمئن شوند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها