|
کدخبر: 233439

پیش بینی مهم از روند شاخص بورس در هفته آینده

پیش‌ بینی کارشناسان حاکی از تداوم جریان خنثی و رنج بودن شاخص کل است، اما آیا روند معاملات بهبود خواهد یافت؟

به زعم اغلب کارشناسان بر خلاف اینکه بازار در ارزنده‌ترین سطح خود قرار دارد، شرایط بازار به گونه‌ای است که به هیچ خبر مثبتی واکنش نشان نمی‌دهد و جریان خنثی و رنج بودن شاخص کل ادامه یابد.

روند معاملات را بررسی کرد و گفت: نواقص و مشکلات کوچک بازار سهام در کنار دیگر مشکلات بازار مانند نبود نقدینگی، عدم اعتماد، نوسان نرخ دلار و بهره موجب می‌شود تا بازار همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرد و نتواند تصمیمات درستی بگیرد‌.

وی بیان کرد: با قاطعیت می‌توان گفت بازار سهام ارزندگی خود را دارد و اکثر نمادها در کف قیمتی قرار دارند اما شرایط بازار به گونه‌ای است که به هیچ خبر مثبتی واکنش نشان نمی‌دهد و وزن کمی به اخبار مثبت می‌دهد.

این کارشناس افزود: به نظر می‌رسد مذاکرات برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد، همواره دو گروه دلاری و ریالی تحت تاثیر این اخبار هستند اما در حال حاضر نتایج مذاکرات تاثیر گسترده بر بازار نداشته و با شایعه احتمال توافق فقط یک روز گروه بانکی و خودرویی مثبت شدند.

این موضوع نشان می‌دهد مشکل اصلی بازار را باید در عامل دیگری جستجو کرد که نتوانسته معضل اصلی بازار سهام را در ۱۵ماه گذشته درمان کند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد بازار همچنان در حالت خنثی باقی بماند و شاخص کل در همین حوالی یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد درجا خواهد زد.

این کارشناس با توجه به بازگشت شاخص کل به محدوده تصمیم‌گیری یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد گفت: با توجه به اینکه همچنان بازار سهام مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار ندارد، با تشکیل یک کندل نزولی قدرتمند از این سطح عبور کرد. در حال حاضر شاخص کل در نزدیکی باکس پرتقاضای یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۳۳۰هزار واحد قرار گرفته است.

پیش بینی بورس

وی افزود: این باکس با توجه به ریزش قیمت به کف آن، اعتبار سابق را ندارد اما همچنان در صورت بهبود آمار معاملات می‌توان به بازگشت شاخص امیدوار بود.

این تحلیلگر بورس بیان کرد: نزدیک‌ترین حمایت مهم و معتبر شاخص در حوالی یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد قرار دارد که همین محدوده، ناحیه مورد انتظار برای بازگشت شاخص خواهد بود. همچنین مهم‌ترین سیگنال بازگشتی بهبود آمار معاملات و ورود مستمر پول در یک بازه حداقل یک ماه است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که این موارد در بازار مشاهده نشود صعودهای شاخص، صرفا یک واکنش مثبت موقت بوده و سهامداران قدرت کافی برای تشکیل یک روند صعودی جدید را نخواهند داشت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر