|
کدخبر: 226320

سبدگردانی، راهی مطمئن برای افزایش سرمایه

سبدگردانی از جمله ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس است که محبوبیت زیادی میان اهالی این بازار دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند، با استفاده از این روش دارایی خود را به دست افرادی حرفه‌ای‌تر قرار دهند تا بازدهی آن‌ها از بورس افزایش پیدا کند. سبدگردانی، راهی مطمئن برای افزایش سرمایه محسوب می‌شود. در این مطالب به سراغ این موضوع رفته‌ایم و ضمن معرفی این روش سرمایه‌گذاری، به صحبت درباره پربازده ترین سبدگردان نیز می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی یا مدیریت پرتفوی خدمتی است که از سوی شرکت‌های سبدگردان به فعالان بازار سرمایه ارائه می‌شود و از جمله ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌رود. در این شیوه شرکت‌های سبدگردان با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای و متخصص در زمینه بورس و بازارهای مالی، مدیریت دارایی افراد را در این بازار بر عهده می‌گیرند.

سبدگردان نیز نهادی مالی است که با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، منابع مشتریان خود را با هدف کسب بازدهی بیشتر در این بازار مدیریت می‌کند. برای انجام عملیات سبدگردانی میان مشتریان و شرکت سبدگردان یک قرارداد بسته می‌شود که معمولا یک ساله خواهد بود.

اختصاصی بودن، مهم‌ترین ویژگی سبدگردانی به شمار می‌رود. به این معنا که برخلاف صندوق های سرمایه گذاری که در آن‌ها سبدی از سهم‌های متنوع برای همه سهامداران صندوق ایجاد می‌شود، سبدگردانی به صورت ویژه برای یک نفر انجام خواهد شد و شرکت سبدگران به صورت اختصاصی دارایی این فرد را در بورس مدیریت می‌کند.

نیاز نداشتن به دانش بالا در زمینه بورس و بازارهای مالی، مدیریت حرفه‌ای و انعطاف‌پذیری بالا از دیگر مزایای استفاده از سبدگردانی برای سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شوند. از محدودیت‌های این روش نیز می‌توانیم به بالا بودن مبلغ اولیه برای سرمایه‌گذاری از این طریق اشاره کنیم.

اختصاصی بودن سرمایه‌گذاری در سبدگردانی به این معناست که سبدگردان با توجه به شخصیت مالی سرمایه‌گذار، روحیات، میزان ریسک‌پذیری و اهداف او از حضور در بازار سرمایه است که دارایی‌های او را در بورس مدیریت می‌کند. ضمن اینکه سرمایه‌گذار هر زمان که بخواهد می‌تواند استراتژی سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهد و کافی است این موضوع را به اطلاع شرکت سبدگردان برساند.

سبدگردانی، راهی مطمئن برای افزایش سرمایه

سبدگردانی راهی مطمئن برای افزایش سرمایه و کسب سود در بورس به شمار می‌رود اما  انتخاب پربازده ترین سبدگردان در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد و دغدغه بسیاری از کسانی است که قصد دارند از این روش برای مدیریت دارایی‌های خود در بورس استفاده کنند.

شرکتهای سبدگردان عملکردهای متفاوتی دارند و برای انتخاب پربازده ترین سبدگردان، با توجه به بالا بودن مبلغ سرمایه‌گذاری باید عملکرد صندوق را در بازه زمانی طولانی مدت بررسی کنید.

در مجموع حضور در بورس و موفقیت در این بازار، فرآیندی طولانی مدت است و برای انتخاب پربازده ترین سبدگردان نیز باید عملکرد شرکت‌ها را در بازه‌های زمانی طولانی مورد بررسی قرار داد. تیم مدیریت سبدگردان هم می‌تواند عاملی مهم و تعیین کننده در انتخاب یک سبدگردان خوب باشد.

سابقه شرکت سبدگردان را نیز در انتخاب‌تان در نظر بگیرید. تجربه در بورس اهمیت زیادی دارد و هر چقدر تجربه تیمی که قرار است دارایی‌های شما را در این بازار مدیریت کند، بیشتر باشد به همان میزان می‌توانید سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را در این بازار تجربه کنید.

میزان دارایی‌های تحت مدیریت شرکت‌ها نیز عاملی مهم در انتخاب پربازده ترین سبدگردان در بورس محسوب می‌شود و نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران بیشتری به سبدگردان مورد نظر دارد.

ثبات در عملکرد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند نشان‌دهنده بازدهی خوب صندوق در طولانی مدت باشد.

شرکت سبدگردان آگاه

گروه مالی آگاه از سال 1384 فعالیت خود را در بازار بورس کشور آغاز کرده است و از سال 1387 نیز به ارائه خدمات مدیریت دارایی در قالب سبدگردانی اختصاصی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به مشتریان بازار سرمایه مشغول است.

شرکت سبدگردان آگاه در حال حاضر بیش از 71000 میلیارد ریال دارایی سرمایه‌گذاران را در این بازار مدیریت می‌کند و بازدهی آن طی 13 سال فعالیت در بورس چیزی حدود 37 هزار درصد بوده است.

این شرکت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعددی را هم بر عهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور یعنی «صندوق مشترک آگاه» با بازدهی ۳۷۷۹۲٫۷۳ %  از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد.

در میان پربازده ترین سبدگردان ها نام شرکت سبدگردان آگاه را می‌توان در میان اولین‌ها دید و این مهم حاصل 13 سال تجربه و فعالیت مستمر در بورس و بازار سرمایه کشور و تیم حرفه‌ای و مجرب تحلیل‌گران مالی آگاه است.

سخن آخر

سبدگردانی یکی از ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌رود که محبوبیت بسیار زیادی هم در میان فعالان این بازار دارد. سبدگردانی راهی مطمئن برای افزایش سرمایه در بورس است و برای استفاده از این روش انتخاب پربازده ترین سبدگردان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. میزان دارایی‌های تحت مدیریت، پایداری در عملکرد، سابقه و عملکرد شرکت در بازه زمانی طولانی مهم‌ترین عوامل در انتخاب پربازده ترین سبدگردان برای یک سرمایه‌گذاری سودآور و مطمئن در بورس به شمار می‌روند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر