|
کدخبر: 217612

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز ۱۲۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۲۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۷۳۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۴۷میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش ۳۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن  صندوق با درآمد ثابت کیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۲۱.۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش ۲۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (هفت درصد معاملات).

دارندگان صندوق کمان کاریزما رشد ۶.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق صندوق گروه زعفران سحرخیز با زیان ۵.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۴درصد) در رابطه با صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۴۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۰درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از۱۷میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۴درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۷۳۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی ۴۷میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۹۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۵میلیارد تومان بود.

صندوق+بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر