|
کدخبر: 214077

پیش بینی مهم از روند بورس تا پایان سال

در یک ماه گذشته روند شاخص بورس منفی بود. شاخص از محدوده ۱٫۵ میلیون واحدی به محدوده ۱٫۳ میلیون واحد رسیده است. گرچه چند روزی است روند شاخص به صورت دستوری مثبت شده است اما هنوز تغییری در پرتفوی افراد ایجاد نشده است. با توجه به روند بازار در روزهای گذشته پیش‌بینی کارشناسان از بورس به چه صورت است؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه درباره مدیریت پررتفوی سهامداران در شش ماهه دوم سال گفت:  به نظز می‌رسد برخلاف سال ۱۳۹۹ تکیه بیش از اندازه به سود ناشی از خرید و فروش اوراق بهادار بدون توجه به ارزش ذاتی و عایدات مستمر یکی از محورهای اصلی تصمیم‌گیری و سرمایه‌ گذاری در شش ماه دوم سال جاری باشد و به طور کلی سیاست مدیریت پرتفوی افراد باید به ترتیب بر اساس مدیریت ریسک نقدشوندگی پرتفوی، مدیریت ریسک بازدهی پرتفوی و مدیریت ریسک آسیب‌پذیری پرتفوی ناشی از تصمیمات خلق الساعه باشد.

وی همچنین درباره روند بازار سهام در ماه‌های آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود با فرض ثابت بودن سایر متغیرهای اثرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور، صنایع برتر با محوریت استراتژی مدیریت پرتفوی، صنایع ارزآور و خودکفا از حیث تامین مواد اولیه، پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و فرآورده‌های معدنی و کانی می‌توانند پیش‌ رو باشند. همچنین شرکت‌های صنایع غذایی و دارویی، از نظر آزادسازی نرخ ارز برای تامین مواد اولیه و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جزو صنایع پیش‌ رو در بازار سرمایه خواهند بود.

آقابزرگی در این باره می‌گوید: شرکت‌های صنعت بانک، بیمه، لیزینگ و تامین سرمایه  از نظر افزایش ترن اوور و گردش مالی و در نتیجه افزایش حاشیه سود عملیاتی می‌توانند از سودآوری خوبی برخوردار باشند.

این کارشناس بازار افزود: به استثنای برخی موقعیت‌های شرکت‌های خاص، می‌توان چشم انداز تا پایان سال ۱۴۰۰ را را با محوریت اثر تورم بر بازار سرمایه، گسیل نقدینگی سرشار به بازار سرمایه و اراده حاکمیت در حمایت از بازار سرمایه و احتمال ادامه روند افزایشی نرخ ارز، مثبت ارزیابی کرد و انتظار داشت نه در حد میزان نرخ تورم ساختاری در بودجه ۱۴۰۰ که حداقل به میزان ۴۰ الی ۵۰ درصد است بلکه حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد بازدهی را نصیب سهامداران بکند و در کل شاخص کل بورس، امکان صعود تا محدوده ۱٫۷ میلیون واحد را دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها