|
کدخبر: 213729

پیش بینی جذاب از آینده بورس

بازار سهام امروز با رشد شاخص کل همراه شد و در پایان بازار با رشد هزار واحدی در محدوده یک میلیون و هزار واحد قرار گرفت.

روند بازار در روزهای آینده به چه صورت خواهد بود؟ ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار گفت: در هفته‌های گذشته به دلیل کاهش بازار سهام امروز با رشد شاخص کل همراه شد و در پایان بازار با رشد هزار واحدی در محدوده یک میلیون و    هزار واحد قرار گرفت.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار گفت: در هفته‌های گذشته به دلیل کاهش نقدینگی که عمدتا ناشی از تامین کسری بودجه (به صورت مستقیم در ماه‌های قبل و به صورت غیرمستقیم در ۴۰ روز اخیر) و همچنین اثر روانی افزایش نرخ بهره بین بانکی چندین روز معاملاتی قرمز رنگ بود. این ریزش‌ها به صورتی بود که اکثر قریب به اتفاق سهم‌ها حتی سهام ارزنده در صف فروش به حراج گذاشته شده بودند که نشان دهنده بی‌اعتماد به سیاست‌های اقتصادی دولت جدید است.

سماوی ادامه داد: دولتی که وعده‌های عدیده‌ای را در مورد حمایت از بورس داد اما در عمل خلف وعده کرد، به صورتی که دولت سابق در ۵ ماه حدود ۵۰ همت اوراق به فروش رساند در حالی که دولت فعلی بالای ۶۰ همت در دو ماه اوراق منتشر کرد که به تشدید کاهش نقدینگی در میان مدت انجامیده است.

این کارشناس بازار با اشاره به برگزاری جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بازار سرمایه گفت: با دستور رئیس جمهور جهت سروسامان دادن به وضعیت ریزشی بازار سرمایه، جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد و حقوقی‌های بازار سرمایه در روز دوشنبه برگزار شد و در آن جلسه به صورت ضمنی وعده داده شد که اوراق در بورس جهت پوشش کسری دولت فروخته نخواهد شد. پس از آن هم، آقای عشقی، دولت را از نقش داشتن در ریزش اخیر بازار سرمایه مبرا دانست و بر حمایت دولت از بازار سرمایه تاکید کرد.

سماوی ادامه داد: هرچند از همان روز دوشنبه بازار به صورت دستوری سبز رنگ شد، اما باید این را در نظر گرفت که فعالین بازار وزن بیشتری به عملکرد مسئولان خواهند داد. در نتیجه، کاهش بی‌اعتمادی به دولت و در ادامه کاهش جو روانی منفی سیطره یافته بر بازار مستلزم گذر زمان بیشتری است تا در عمل حسن نیت دولت مشخص شود.

این کارشناس درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: در هفته پیش رو بازاری متعادل پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ریزش صنایع ارزنده‌ای همچون فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، پتروشیمی‌های تولید کننده اوره و الفین و برخی تک سهم‌ها، این تعادل رو به مثبت باشد. تا وقتی که عدم اطمینان به تیم اقتصادی دولت به صورت جدی رنگ نبازد، نباید انتظار صعود شارپی را داشت.

 

منبع: تجارت نیوز
  • کاربر ارسالی در

    من چند بار خلاصه خبر رو خوندم هیچی متوجه نشدم مطمئنا خودت هم متوجه نشدی که چی نو شتی. بیسواد برو اول سواد کسب کن بعد بیا تو کار خبر، خاک تو سر سردبیرتون که نمی ت ونه سوتی های شما رو بگیره

  • ناشناس ارسالی در

    پولتان را از بورس بیرون بکشید ببرید در ا رز دیجیتال اگر هم سوخت شه میفهمید خرج عل م شده

  • حسن ارسالی در

    تا وقتی دزد و شیاد و اصلاحطلب و سازمان خصوصیسازی است و کشت و صنعت و صنایع و تولید داخل را ناکارامد برای فروش زیر قیمت برای مجتمعسازی میکنند ورود افراد به بورس اشتباهه چون هدف تولید و توسعه نیست. پسران اکبر ولایتی اگر میدانست بورس خوبه برجساز برتر ترکیه نمیشد و داخل در بورس میماند برای توسعه ملی و مشابه این ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها