|
کدخبر: 196086

شاخص بورس امروز به کدام سو می رود؟

بورس دیروز شاهد چند رکورد جالب بود و در نوع خود روز پرنوسانی را پشت سرگذاشت. در حالی که خروج پول حقیقی به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات نیز رکورد سال جاری را شکست و به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید. بورس امروز چگونه خواهد بود؟

 تا قبل از منتشر شدن خبر بازگشایی شبندر و حتی در مرحله مچینگ قیمت اوضاع بورس خوب بود و شاخص ها روند رو به رشدی را طی می کردند اما به محض اینکه ناظر بازار معاملات شبندر را باطل کرد بازار شروع به ریزش کرد و عرضه ها افزایش یافت.

نکته حائز اهمیت بازار دیروز، خروج وحشتناک پول حقیقی بود به طوری که یک هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

سیدهادی موسوی مدنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و مدیر سرمایه گذاری تحلیلگر امید گفت: گمانه های خبری در مورد شروع دور جدید مذاکرات و آزاد شدن بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشور موجب اصلاح نسبی در قیمت ارزهای خارجی خصوصا دلار شده و تقویت نسبی ریال موجب شده در ساعت پایانی معاملات روز یکشنبه عرضه ها در بازار سهام شدت پیدا کند و ارزش صفوف فروش پیشی بگیرد و ارزش معاملات خرد مجددا رکورد امسال خود را بشکند.

وی افزود: هفته گذشته قیمت جهانی نفت و مس و غالب کامودیتی ها روند کوتاه مدت صعودی گرفت و این روند طی هفته پیش رو می‌تواند استمرار یابد هر چند بازارهای جهانی هنوز هم تحت تاثیر شیوع ویروس قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به لحاظ تکنیکال در اغلب نمودارها هدف قیمت سقف تاریخی می‌باشد و شرایط بنیادی سهام نشان میدهد این اصلاح موقتی خواهد بود.

موسوی مدنی درباره پیش بینی بازار هم اظهار داشت: بنابراین جلسه معاملاتی می تواند با فشار فروش آغاز شود و رفته رفته تقاضا تقویت شود. با این حال سهام شرکتهای کوچک و متوسط مانند گروه سیمان ممکن است از اصلاح مصون باشد و انتظار می رود با شکل گیری کف کوتاه مدت دلار در کانال ۲۷ یا ۲۶ مجددا تقاضای قوی وارد گروه های بزرگ و شاخص ساز شود.

 

منبع: نبض بورس

ارسال نظر