|
کدخبر: 189537

عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن سیمان در بورس

با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن سیمان در بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته (چهارشنبه)، متوسط قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای هر کیسه سیمان تعیین شد که به واقعیت، بسیار نزدیک است.

بورس عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن سیمان در بورس

سعید زرندی با بیان مطلب بالا اظهار داشت: شرکت‌هایی که روز چهارشنبه محصول خود را در بورس عرضه کردند در اولویت تامین برق قرار گرفتند که شامل ۳۶ شرکت است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر تامین برق صنایع سیمانی به روال عادی بازگردد، ذخایر کلینکر زیادی در این شرکت‌ها وجود دارد که می‌تواند تبدیل به سیمان شده و به کاهش بیش از پیش قیمت‌ها بیانجامد.

او اظهار داشت: اکنون منتظریم تا وزارت نیرو شرایط را برای ادامه کار واحدهای سیمانی و فولادی تسهیل کند. ابتدا مقرر بود این دو صنعت به مدت دو هفته با محدودیت‌های تامین برق مواجه باشند، اما به دلیل شرایط اضطراری این مساله تمدید شد و احتمالا تا پایان هفته محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

زرندی خاطرنشان ‌کرد: با این حال مقرر شده تامین برق به میزان ۷۰ درصد در شب و ۳۰ درصد در روز برای واحدهای سیمانی لحاظ شود و به همین منظور شرکت‌هایی که روز چهارشنبه محصول خود را در بورس عرضه کردند در اولویت قرار گرفتند که شامل ۳۶ شرکت است.

او ادامه‌ داد: به این ترتیب در شرایط مساوی، شرکت‌هایی که عرضه سیمان تولیدی خود در بورس را به صورت کامل انجام دادند در اولویت تامین برق با فرمولی که عنوان شد قرار خواهند گرفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: روز چهارشنبه هفته گذشته ۷۰۰ هزار تن سیمان توسط شرکت های یاد شده در بورس عرضه شد که متوسط قیمت هر پاکت سیمان ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود. به این ترتیب هم از ظرفیت بورس استفاده و هم قیمت‌ها به واقعیت نزدیک شد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته "اسدالله کشاورز" معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با خنک‌تر شدن هوا و کاهش مصرف برق و قول مساعد مسوولان وزارت نیرو در تامین برق برای صنعت سیمان، تولید کارخانجات افزایش و قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر