|
کدخبر: 185058

واکنش سکه به حرکت خلاف انتظار دلار!

امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۰ حرکت خلاف انتظار دلار مانع تداوم رشد قیمت سکه در بازارهای ایران شد.

بورس واکنش سکه به حرکت خلاف انتظار دلار!

قیمت دلار آمریکا معاملات اولین روز هفته را با قیمت ۲۴ هزار و ۹۲۰ تومان آغاز کرد. قیمت دلار عصر روز پنج‌شنبه ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان بود. پس به رغم برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه پیش‌روی نیروهای طالبان در افغانستان بر نرخ دلار تاثیر مثبت می‌گذارد، قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی منفی نسبت به نرخ عصر روز پنج‌شنبه آغاز کرد. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت.

امروز بازار درهم مانند روزهای پایانی هفته گذشته بسیار کم نوسان بود. نرخ درهم در حوالی ۶ هزار و ۸۴۰ تومان قرار داشت. به نظر تحلیل‌گران نوسان درهم در این سطوح قیمتی و زیر سطح ۶ هزار و ۹۰۰ تومان به این معنی است که دلار توان زیادی برای صعود ندارد.

دلار سکه را ناامید کرد

طلای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت ۱۸۰۸ دلار به پایان رساند. قیمت طلای جهانی در تمامی ساعات معاملات روز جمعه بالای ۱۸۰۰ دلار نبود و رقم‌هایی زیر این سطح را نیز به ثبت رسانده بود. در نتیجه قیمت طلای جهانی هنوز بالای ۱۸۰۰ دلار تثبیت نشده است. قیمت دلار در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت ایران ۲۴ هزار و ۹۳۰ تومان بود. قیمت سکه در این مقطع ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان بود. در این سطوح قیمتی ارزش ذاتی سکه ۱۰ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان و اندازه حباب آن در حدود ۰.۷ درصد به دست می‌آید. اندازه حباب سکه کوچک بود و قاعدتا سکه می‌توانست رشد بیشتر را به ثبت برساند. تحلیل‌گران معتقد بودند اگر سکه مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پس نگیرد انتظارات کاهشی در بازار سکه افزایش می‌یابد.

سطح تقاضا در بازار سکه پایین است و چشم فعالان بازار سکه بیشتر از طلای جهانی به دلار است. در مورد آینده قیمتی دلار عدم اطمینان وجود دارد و قیمت دلار به متغیرهای سیاسی گره خورده است. فعالان بازار سکه با احتیاط رفتار می‌کنند تا وضعیت دلار مشخص شود. به هر حال سکه معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به پایان رساند و فاصله خود با مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کرد. قیمت سکه عصر روز پنج‌شنبه ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بود. در نتیجه سکه امامی در نخستین روز هفته تغییرات قیمتی منفی را به ثبت رساند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت برخی احتمال می‌دادند پیشروی طالبان قیمت دلار را صعودی کند، اما قیمت دلار در شروع معاملات امروز از عصر روز پنج‌شنبه پایین‌تر بود. درهم زیر مرز حساس و با دامنه کم نوسان می‌کند. طلا هفته گذشته را بالای مرز ۱۸۰۰ دلار به پایان رساند، اما جایگاه آن بالای این مرز هنوز تثبیت نشده است. قیمت سکه امامی تحت تاثیر افت ابتدای کار دلار قدری کاهش یافت.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها