|
کدخبر: 184298

معاملات مشکوک یک بانک در بورس

در روز جهش ۲۶ هزار و ۵۶۹ واحدی شاخص، بانک و پتروشیمی فرابورسی، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با جهش ۲۶ هزار و ۵۶۹ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۶ و ۷.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، سایپا، ایران خودرو، شستا به همراه ملی مس با داد و ستد ۷۷۹، ۴۶۹، ۳۵۸، ۲۸۱ و ۲۴۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۳۰ تا دوازده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، لامپ پارس شهاب شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۳۱.۶ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۲.۷ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، سرمایه گذاری جامی، پتروشیمی فسا، سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس ، سیمان هرمزگان، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، پارس خزر، لیزینگ صنعت و معدن، نفت پاسارگاد، عمران و توسعه شاهد، دنا آفرین فدک، نوش مازندران و بانک سامان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور بانک سامان، پتروشیمی فسا، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها