|
کدخبر: 181441

بورس این هفته چقدر سود داد؟

در هفته اخیر شاخص کل بورس در تمام روزهای هفته صعود کرد و به کانال ۱.۲ میلیون واحد بازگشت.

شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر تنها در تمام روزها صعودی بود و در پایان هفته شاخص کل ۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد و وارد کانال ۱.۲ میلیونی شد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۶ هزار و ۲۸۵ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۲۶ هزار و ۹۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۵.۷ درصد شود.

روند شاخص کل هم‌وزن

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن ۴ روز صعودی داشت و تنها در روز یکشنبه کاهش یافت. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶ هزار و ۲۸۵ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحد رسید و بازدهی مثبت ۱.۷ درصدی را ثبت کرد.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز چهارشنبه بود که ارزشی معادل ۹ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۱۸ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود که نسبت به رقم ۱۵ هزار و ۸۸۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۷ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۵ هزار و ۸۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۵۷۳ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۶ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد که بیشترین رقم در ۶۳ روز کاری گذشته از ۲۶ اسفند سال ۹۹ تا به امروز است. و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌دوشنبه برمی‌گردد که ۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان بود.

افت ۲۲ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۴۱۱ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۲۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان بود، بدین ترتیب ارزش مازاد عرضه بازار در روز چهارشنبه به رقم ۶۰۷ میلیارد تومان رسید که پائین‌ترین رقم در ۸۸ روز کاری گذشته از ۲۰ بهمن سال ۹۹ به این سو است.

رشد ۱۴۰ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۵۶۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۲۸ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۴۰ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۸۲۱ میلیارد تومان بود که در روز سه‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یک‌شنبه برمی‌گردد که ۲۸۷ میلیارد تومان بود.

کاهش ۹۳ درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر در روز چهار‌شنبه برای دومین روز کاری متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. اما در سه روز ابتدایی هفته خروج پول حقیقی ثبت شد و در مجموع کل هفته ۱۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۲۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش ۹۳ درصدی داشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر