|
کدخبر: 173687

۱۵ خبر مهم از ۱۵ شرکت بورسی

بیشتر شرکت های خودرویی، سیمانی از شفاف سازی خود از مجوز افزایش قیمت ها خبر داده اند.

بورس ۱۵ خبر مهم از ۱۵ شرکت بورسی

از امروز عرضه اولیه تویلد و توسعه سرب ایرانیان (فتوسا) آغاز میشود؛ حسین جوادی، عضو هیئت‌مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از افزایش ۱۹۰ درصدی میزان فروش این شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت که فروش فتوسا در سال ۹۹ بالغ بر ۴۱۱ میلیارد تومان بوده است. در همین حال در خصوص دیگر عرضه ها در بورس نیز سازمان خصوصی سازی در نظر دارد، تعداد ۲.۶ میلیارد سهم معادل ۷۶.۰۱ درصد سهام کنترلی شرکت مجتمع صنعتی اسفراین را بطور یکجا و شرایطی (مطابق با بند ۱۱ و ۱۲ بیانیه مذکور) با قیمت پایه هر سهم ۷۱۸۸.۳ تومان روز شنبه ۸ خرداد به فروش برساند. ۵۲۰ میلیون سهم (معادل ۴۰ درصد) از سهام سیمرغ به قیمت هر سهم ۳۳۹۷ تومان به صورت بلوکی ۳۰ خرداد عرضه میشود.

علاوه بر عرضه‌ها، مجامع، افزایش سرمایه ها و شفاف سازی شرکت‌ها بخش دیگری از بسته مهم اخبار شرکت هاست. برخی اخبار حاکی از آن است که از روزهای آینده مجوز افزایش نرخ های بیشتری صادر میشود

الف) شرکت هایی که مجمع برگزار کردند و آن هایی که میخواهند برگزار کنند:

شجم | مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) در روز شنبه یک خرداد برگزار میشود.

آریا | مجمع پلیمر آریاساسول برگزار شد. آریا در مجمع ۱۱۵۰۰ ریال حدود ۹۵% از سود را تقسیم کرد که خبرمهمی برای پتروشیمی پارس (پارس) است و اثرات قوی در سود این شرکت دارد. تقسیم سود قوی آریا حدود ۸۳۰ تومان سود برای پتروشیمی پارس خواهد داشت. افزایش سرمایه در پیش داریم و امسال یک افزایش سرمایه دیگر از محل سود انباشته برنامه ریزی کرده ایم.

ب) شرکت هایی تازه ترین وضعیت افزایش سرمایه خود را اعلام کردند:

خکار | دستوکار پیشنهاد هیئت مدیره ایرکا پارت صنعت به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۲۷۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شد.

بمپنا | تولید برق عسلویه اعلام کرد: مدارک و مستندات افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۷۷۲.۸ میلیارد تومان به سازمان بورس اوراق بهادار ارسال و نواقص مربوطه توسط سازمان به این شرکت اعلام شد. با توجه به لزوم انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند۱۳۹۹ جهت تائید سود انباشته مورد نظر برای انتقال به سرمایه، شرکت در ۱۵ اردیبهشت درخواست تمدید مهلت رفع نواقص مدارک و مستندات افزایش سرمایه را به سازمان ارسال کرد که این فرصت به مدت یک ماه تمدید شد. با دریافت گزارش مذکور، فرایند انجام افزایش سرمایه شرکت ادامه خواهد یافت.

ج) شرکت هایی که شفاف سازی جدیدی از وضعیت خود ارایه دادند:

خمحور | تولید محور خودرو اعلام کرد: افزایش نرخ فروش در طبقه محصول محور کامیون و اتوبوس برای ششماهه دوم سال ۱۳۹۹ کان لم یکن تلقی و نرخ های اعلامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ معتبر می باشد. بدیهی است این تغییر قیمت در میزان سود دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ تاثیر ندارد.

سنیر | سیمان سیفد نی ریز از افزایش حدود ۴ درصد نرخ محصولات داخلی (با توجه به مجوز اتحادیه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) نسبت به قیمت اعلامی فروردین که موجب افزایش حدود ۴۰ درصد نسبت به قیمت اسفند ۱۳۹۹ شد، خبر داد.

قمرو | قند مرودشت از دریافت مجوز افزایش ۷۵ درصدی نرخ فروش قند خبر داد. براین اساس مبلغ فروش قند در ۹ ماهه سال مالی ۱۴۰۰ ، ۵۴۸۳۶۴ میلیون ریال است که نسبت به جمع کل فروش در سال مالی مذکور ۳۴ درصد است در حالیکه فروش قند در ۱۲ ماهه سال مالی قبل ۲۷۲۸۴۶ میلیون ریال بوده و نسبت به جمع کل فروش در همان سال ۱۹ درصد بوده است.

خبهمن | گروه بهمن از برنامه انتشار اوراق مرابحه توسط شرکت بهمن موتور ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

چکاپا | گروه صنایع کاغذ پارس از دریافت مجوز سیب سلامت و پروانه بهداشتی محصولات خبر داد.

ثبهساز | بهساز کاشانه تهران از فراخوان دعوت به مشارکت در ساخت خبر داد.

پارتا | مجتمع صنعتی آرتاویل تایر اعلام کرد: به استناد نامه انجمن صنفی صنعت تایر و حسب نامه معاون امور صنایع وزارت صمت گروه کالایی رینگ های ۱۵-۱۴-۱۳ تایرهای رادیال از اولویت ۲۱ به اولویت ۲۷ تغییر یافته است. حدود۶۷ درصد از تولیدات این شرکت مشمول موضوع فوق بوده و تصمیم فوق باعث رونق هر چه بیشتر فروش محصولات در رینگ های فوق خواهد شد.

شستان | رییس هیات مدیره پتروشیمی گلستان که در بازار پایه نارنجی حضور دارد به اتهام سوء استفاده مالی و انتقال بخش زیادی از سرمایه ۹۴ هزار سهامدار به حساب شرکت خصوصی بازداشت شد.

سفارس، سیتا | عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص ورود شرکت های سیمانی به بورس کالا به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: هلدینگ شرکت های سیمانی از جمله فارس و خوزستان و سیمان تامین در تلاش هستند که محصو لات شرکت های تابعه این دو هلدینگ در بورس کالا پذیرش شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها