|
کدخبر: 169231

مهمترین اولویت تصمیم گیری در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: هر اقدامی که بخواهد از سوی نهاد‌ها برای بازار سرمایه صورت بگیرد، ابتدا باید منافع ۵۷ میلیون سهامدار در نظر گرفته شود.

بورس مهمترین اولویت تصمیم گیری در بورس

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گفته رئیس سازمان بورس در رابطه با اینکه بورس ملی شده است، گفت: با اینکه بازار ملی شده، اما اندازه ملی شدن آن، به آن اهمیت داده نمی‌شود. بازار به طور ناگهانی رشد شارپی را تجربه کرد و ۵۷ میلیون سهامدار خرد و سرمایه گذار فعال درگیر آن شدند. در حال حاضر، بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در حوزه بازار سرمایه فعال هستند، به این دلیل باید به بازار سرمایه از جانب ملی نگاه کرد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که چه میزان نهاد‌های اجرایی و قانون گذار به بازار سرمایه توجه می‌کنند؟، تصریح کرد: قبل از اقدامات سلبی و نظارتی بر خرید و فروش افراد از سوی قوه قضائیه، لازم است، در راستای صیانت از منافع ۵۷ میلیون سهامدار که به گفته رئیس سازمان بورس، بورس ملی شده است، هماهنگی کاملی صورت گیرد.

او بیان کرد: مهم‌ترین رکن نهاد‌های اجرایی و قانون گذار، هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی با حفظ مصالح همه سهامداران از جانب دولت است. اگر قرار است قیمت‌گذاری دستوری و یا معامله اوراق در بورس صورت بگیرد و سبب خرج شدن نقدینگی از بازار شود، ابتدا باید منافع ۵۷ میلیون سهامدار در نظر گرفته شود و در نهایت اگر احیانا خواسته‌ای از جانب دولت مطرح می‌شود، مبنی بر جلوگیری از افت شاخص، کاهش حجم معاملات و یا کاهش ضریب نقدشوندگی سهام، باید منافع ۵۷ میلیون نفر در نظر گرفته شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در نظر گرفتن منافع سهامداران نباید به شکل ظاهری مانند، سال ۹۹ که دولت فراخوان داد و همه مردم وارد بورس شدند و هم اکنون دولت اصرار می‌کند که به هر قیمت ممکن جلوی کاهش قیمت در بورس بگیرید، باشد. چرا که از این طریق ممکن است ضرر‌های زیادی به ۵۷ میلیون نفر سهامدار وارد شود.

او گفت: بنابراین هماهنگی در این خصوص از لحاظ اجرایی، به قوه مجریه سپرده شده است و وزارت اقتصاد، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی هماهنگی‌های لازم را یابد انجام دهند.

آقابزرگی بیان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و سهام عدالت، باید تصمیمات و سیاست‌های لازم را با حفظ منافع سهامداران خرد و فعالان بازار و سرمایه‌گذاران به اجرا در بیاورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها