|
کدخبر: 168851

معاملات مشکوک غول معدنی در بورس

در روز رشد ۱۵ هزار و ۶۸۲ واحدی شاخص، گروه بهمن، غول معدنی، دو شرکت دارویی، دو سهم زراعتی به همراه ۹ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با بهبود تقاضا و مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۱۵ هزار و ۶۸۲ واحدی، کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزارتایی را پس گرفت و به معاملات روزانه پایان داد.

بیش از ۴.۳ و ۵.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است. بیشترین حجم معاملات هم به سایپا با داد و ستد ۱.۱ میلیارد سهم و سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، ایران خودرو، گروه بهمن به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با داد و ستد ۶۶۳، ۶۶۱، ۵۷۲ و ۳۸۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۲ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان حاضر در بازار اول فرابورس با افت ۱.۹ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۶۰۰.۸ هزار سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، گروه بهمن، سنگ آهن گهر زمین، سیمان فارس نو، واسپاری ملت، فولاد آلیاژی یزد، نفت بهران، کشت و دامداری فکا ، داروسازی فارابی، پلاستیران، فولاد خراسان، داروسازی ابوریحان، مس باهنر و کشت و صنعت شریف آباد مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور گروه بهمن، سنگ آهن گهر زمین، دو شرکت دارویی، دو سهم زراعتی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها