|
کدخبر: 167286

سهم های سودآور بورسی کدام هستند؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: گرو‌ه‌های اساسی و بنیادی، به شرط رفع موانع تولید به راحتی می‌توانند به مدار سودآوری بورس بازگردند.

فردین آقا بزرگی در  پاسخ به این سوال که کدام صنایع لیدر بازار هستند و دلیل این موضوع چیست؟ بیان کرد: اگر بخواهیم تاثیرات ناشی از توافق‌های احتمالی ۴+۱، سند جامع همکاری ایران - چین یا تاثیر حجم معاملات اوراقی که بر بازار سرمایه سایه سنگینی انداخته است را در نظر بگیریم، بیشتر شرکت‌هایی که صادرات محور، کامودیتی محور و ارز آور هستند در گذشته به عنوان لیدر بازار تلقی می‌شدند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: از این پس باید گفت تک سهم‌ها، یعنی شرکت‌های با گردش مالی پول مانند بانک، بیمه و لیزینگ و صنایع می‌توانند به عنوان لیدر در نظر گرفته شوند، اما نکته مهم این موضوع مشروط به تحقق این توافق‌ها است.

آقا بزرگی در ادامه بیان کرد: نوسان نرخ ارز می‌تواند بر تعیین لیدر بسیار اثر گذار باشد، اما پتانسیل‌هایی با توجه به سرمایه‌های ملی در کشور موجود است و سرمایه گذاری‌هایی هم در سال‌های گذشته صورت گرفته است، به طور کل صنایع پیش رو در چند صنعت قرار می‌گیرند، که صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فولاد و گروه صنایع کانی و معدنی گرو‌های اساسی و بنیادی هستند که به شرط رفع موانع تولید به راحتی می‌توانند به مدار سودآوری بازگردند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط حاضر و با نگاه به سال گذشته باید مباحث جدیدی مانند سند همکاری را در دستور کار تحلیلی خود قرار دهیم؛ چرا که اگر توافقی صورت بگیرد در سود عملیاتی و مراحل کسب درآمد این شرکت‌ها اثر منفی خواهد گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها