|
کدخبر: 166630

معاملات مشکوک غول معدنی در بورس امروز

در روز افت ۹ هزار واحدی شاخص، پنج سهم سیمانی، غول معدنی، دو شرکت سرمایه‌گذاری به همراه ۷ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک غول معدنی در بورس امروز

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام همچنان با روند منفی و افت قیمت‌ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۹۰۰۴ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۲۲۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱.۵ و ۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است. بیشترین حجم معاملات هم به بانک پارسیان، بانک ملت، بانک پاسارگاد، شستا به همراه بهساز کاشانه تهران با داد و ستد ۹۵، ۹۴، ۳۹، ۳۸ و ۲۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۰ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت حمل‌ونقل پتروشیمی حاضر در بازار دوم بورس با افت اندک نرخ سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲۰۰ هزار سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های روان فن آور، سیمان ممتازان کرمان، سیمان مجد خواف، بسته‌بندی مشهد، سیمان سفید نی ریز، سیمان داراب، سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، سنگ آهن گهرزمین، ایرانیت، سیمان خزر، تکادو، سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، فولاد سپید فراب کویر و نوسازی و ساختمان تهران مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پنج سهم سیمانی، غول معدنی، دو شرکت سرمایه‌گذاری به همراه ۷ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر