|
کدخبر: 159481

سود سهام عدالت چگونه توزیع می شود؟

فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: با توجه به اینکه سال مالی شرکت ها با هم متفاوت است سود سهام عدالت می تواند در مراحل مختلف و مقادیر متفاوت در اختیار مشمولان قرار گیرد.

بورس سود سهام عدالت چگونه توزیع می شود؟

سیدمحمد جواد فرهانیان مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار درباره سود سهام عدالت گفت: ۳۶ شرکت بورسی در سبد سهام عدالت وجود دارد. مجامعی به صورت سالیانه توسط این شرکت ها برگزار می شود و در این مجامع تصمیم گیری می شود که این شرکت ها چقدر موفق به توزیع سود خود هستند اگرچه برخی از این شرکت ها که عملکرد خوبی نداشته اند موفق به توزیع سود نمی شوند.

وی افزود: از بین این شرکت ها، با سالهای مالی متفاوتی در برگزاری مجامع روبرو هستیم و شاید مجبور باشیم طی چند نوبت سود سهام عدالت را توزیع کنیم. نکته دیگر این است که ممکن است شرکت ها درصدهای مختلفی را برای ارائه سود سهام عدالت توزیع کنند و اینکه هنوز مجامع شرکت های استانی تشکیل نشده و باید تکلیف توزیع سود این شرکت ها توسط نهادهای بالادستی مثل شورای عالی بورس مشخص شود که آیا بخشی از سود این شرکت ها یا تمامی سود آنها به سهامداران منتقل شود و یا اینکه توسط مجامع این شرکت ها تصمیم گیری شود. اینطور که به نظر می رسد با توجه به اینکه به دستور شورای عالی بورس مجامع این شرکت ها به تعویق افتاده است باید مستقیما در مورد توزیع سود این شرکت ها تصمیم گیری شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار خاطر نشان کرد: رویه ای واحد برای مشمولان سهام عدالتی که روش های مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده اند لحاظ خواهد شد و توزیع سود احتمالا مشابه خواهد بود. البته شرکت ها سال مالی متفاوتی دارند به عنوان مثال برخی از آنها ۲۹ اسفند، ۳۰ خرداد و یا برخی در شهریورماه برگزاری مجامع دارند؛ بنابراین نوبت های توزیع سود متفاوتی خواهند داشت.

فرهانیان با این توضیح که ممکن است توزیع سود در مرحله اول با مبلغ کمتر آغاز شود و ما بقی آن در مراحل بعدی پرداخت شود اظهار داشت: عدد کلی سود ممکن است حدود ۲۰۰ هزار تومان باشد ولی با توجه به اینکه سال مالی شرکت ها با هم متفاوت است این رقم می تواند در مراحل مختلف و مقادیر متفاوت در اختیار مشمولان قرار گیرد. امیدواریم با رایزنی های انجام شده، شرکت هایی که سهامدار عدالت دارند به توزیع سود پیش از سال ۱۴۰۰ راضی شوند.

وی افزود: این سود متعلق به سال ۹۸ است اما سال مالی برخی از این شرکت ها مثل شرکت وتوسا شهریورماه است و طبق قانون تجارت این شرکت ها تا ۹ ماه فرصت دارند، سود سهامداران را پرداخت کنند. به احتمال زیاد پرداخت این ۲۰۰ هزارتومان با تواتر زمانی انجام خواهد شد.

منبع: بازار
  • دکتر ارسالی در

    برپدر و مادر دزد و دروغگو لعنت.همه جور ح رامزادگی از این مسولین حرام لقمه در اومد .لقمه حرام شرم و حیا و آبرو را ازبین می برد می‌بینید که از هیچ کاری ابا ندارند

  • ناشناس ارسالی در

    دوستانی که سفارش فروش سهام عدالت دادن ول ی به پولش نیاز ندارن برن بانک یا توی سای ت کارگزاری سفارششون رو لغو کنن،چون اینجو ری فروشندگان کمتری توی بازار میمونن و خر یداران بیشتری جذب بازار میشن.با اینکار ه م سهام عدالت زودتر فروش میره و هم روز به روز اعتبارش زیاد میشه.افرادی هم که سفار ش فروش 60 درصد دادن سفارشون رو کمتر کنن

  • احسان ارسالی در

    به نظر خودتون اين مبلغ پول سودش ٢٠٠ هزار تومن در عرض يكسال ميشه ما رو مچل كردين ؟؟؟!!!

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    من خودم سود سهام عدالتم رو حساب کردم و به عدد 301 هزارو 23 تومان رسیدم تازه سهامم یک میلیون کامل هم نیست
    مورد دیگه این که این سود ماه هاست توسط شرکت های بورسی پرداخت شده و معلوم نیست چرا در پرداختش تعلل می کنن
    نکته سوم این که این سود برای عملکرد شرکت ها بوده پس چرا الان مجلس و دولت می گن به خاطر دعوای بودجه ای بین مجلس و دولت سال اینده پرداخت می شه ؟ این دو موضوع چه ارتباطی به هم دارن ؟
    تنها چیزی که به ذهنم می رسه اینه که سود سهام عدالت رو ورداشتن برای کار دیگه ای خرج کردن و الان پول ندارن به ما بدن

ارسال نظر