|
کدخبر: 151440

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

از ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات به سطح یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد رسید تا نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار و ۴۸۰ واحد معادل ۱.۴ درصد افت کرده باشد.

بورس افت ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه۱۳ بهمن‌ماه؛ ۲۹۹ نماد معادل ۶۱ درصد بازار افت نرخ داشتند.

در معاملات روز دوشنبه بازار سهام، شاخص‌های بازار سهام نزول کردند. شاخص کل بورس ۱۷ هزار و ۴۸۰ واحد و شاخص هم وزن هزار و ۹۱۸ واحد افت کردند و شاخص فرابورس با کاهش ۲۰۶ واحدی به کانال پایین‌تر منتقل شد.

روز سرخ‌پوشی تابلوی بورس

از ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات به سطح یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد رسید تا نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار و ۴۸۰ واحد معادل ۱.۴ درصد افت کرده باشد.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۹۱۸ نزول کرد و در رقم ۴۲۹ هزار و ۶۱۸ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۰۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد رسید تا یک کانال پایین‌تر آید.

روند_شاخص_بورس

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام ۷۶۵ میلیارد تومان بود. بیشترین خروج پول حقیقی را شپنا (پالایش نفت اصفهان) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افت نرخ ۶۱ درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۱۷۶ نماد رشد نرخ داشتند که ۱۲۶ نماد بورسی و ۵۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۹۹ نماد کاهش نرخ داشتند که ۲۱۱ نماد بورسی و ۸۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۶ درصد بازار رشد نرخ داشتند و ۶۱ درصد بازار افت نرخ داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات امروز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس) و فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

گروه سبز بازار

امروز نرخ سهام تمامی شرکت‌های گروه کشاورزی و دامپروری افزایش یافت. در روز جاری ارزش معاملات صنعت «شرکت‌های کشاورزی و دامپروری» با رشد ۳۵ درصدی به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

رشد ارزش معاملات کل

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه ۱۵ درصد افزایش یافته است که به معنی افزایش نقدشوندگی بازار سهام است. اما ارزش معاملات خرد ۲۳ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسید.

رشد ارزش صف‌های بورس

در پایان معاملات امروز ۱۶۸ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۱۲۱ بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز یکشنبه ۱۳ درصد افزایش یافت و به رقم هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۴۱ درصد افزایش یافت و هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان شد.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید ۱۶۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، تاصیکو (سرمایه‌گذاری صدر تامین) و کلوند (کاشی الوند) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۸۱ میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، کدما (شرکت معدنی دماوند) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف فروش را داشتند.

شستا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز دوشنبه شستا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و بانک تجارت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سایپا و ایران خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، بانک تجارت با تعداد یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۱۵۴ سهم در صدر قرار گرفته است. سایپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ایران خودرو تعلق داشت. شپنا و بانک صادرات نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

روند_شاخص_بورس2

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    پیشنهاد می کنم
    ۱ ساعت معاملات برای عدم تداخل با اذان ظهر و نماز و تکریم نم از از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱:۴۵ تعیین گردد
    ۲ برای بی اثر کردن بازارهای جهانی با ب ازار داخلی تعطیلی بورس برای روز یکشنبه ب اشد چرا که روزهای یکشنبه بازار ایران شرط ی شده و در بازار اخلال ایجاد می کند
    ۳ دامنه نوسان را در زمان رکود و عرضه م نفی ۲ و مثبت ۷ قرار دهید تا بازار متعادل شود و بصورت ناگهانی و عمیق سقوط نکند و در زمان افزایش قیمت و تقاظا های نجومی دا منه منفی ۷ و مثبت ۳ نه اینکه بدون در نظر گرفتن سلامتی افراد دامنه ۵ شده ۱۰ برای ۶ ماه و بصورت ناگهانی و در زمان تعطیلی ب ازار دامنه شده مجددا ۵ که این تغییر دامن ه فقط به نفع رانتی ها انجام شده است و خل اف قانون
    ۴ ناظر بورس خواب نباشد و بدون تبعیض نسبت به شرکتها قانون را اجرا و نظارت کند و اگر توجه نمی شود مدعی العم وم بدون فوت وقت اجازه حذف ایشان را داشته باشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها