|
کدخبر: 149688

مقایسه تامین مالی بورس در دو سال اخیر

علی بیگ‌زاده میلانی در گفت‌وگویی به بررسی تامین مالی‌های انجام شده از محل اوراق، افزایش سرمایه و عرضه‌های اولیه در بازارسرمایه پرداخت و این میزان را نسبت به آمار منتشره در این خصوص در سال ۹۸ مقایسه کرد.

بورس مقایسه تامین مالی بورس در دو سال اخیر

بیگ زاده میلانی گفت: در ۱۰ ماهه امسال، ۳۰۳ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه هم برای دولت و هم برای بخش خصوصی از طریق بازارسرمایه تامین مالی انجام شده است؛ این درحالیست که این رقم در کل سال ۹۸، مبلغ ۲۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: موضوع بحث افزایش سرمایه و عرضه‌های اولیه، در ۱۰ ماه نخست امسال، ۱۳۸ هزار میلیارد تومان بوده است، در حالیکه این مبلغ در کل سال گذشته ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رقم خورده بود.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: امسال نسبت به سال ۹۸، تغییر قابل توجهی در ترکیب افزایش سرمایه‌ها ایجاد شده است. به طوریکه در سال گذشته، ۲۶ درصد از مجموع افزایش سرمایه‌ها از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها بوده است، در حالیکه این رقم در ۱۰ ماه ابتدای امسال به رقم ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از افزایش سرمایه ۴۵ درصدی در این خصوص دارد.

بیگ زاده در ادامه افزود: در نظر داشته باشید، مجموع افزایش سرمایه‌هایی که در ۱۰ ماهه امسال داشتیم، حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم معادل کل افزایش سرمایه‌های رقم خورده در کل سال ۹۸ بوده است.

وی در خصوص انتشار اوراق بخش خصوصی نیز عنوان کرد: کل مجوزهای انتشاری که سازمان برای بخش خصوصی ارائه داد، ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ در حالیکه در ۱۰ ماه ابتدای امسال، این رقم به حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ بنابراین رشد چندبرابری را در بخش انتشار اوراق شاهد بودیم.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در خصوص عرضه‌های اولیه هم در امسال با رشد مواجه بودیم. به این معنی که در ۱۰ ماه سال ۹۹، ۲۸ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه اتفاق افتاده است، این درحالیست که در سال گذشته، کل عرضه‌های اولیه بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی افزایش بیش از ۵ برابری در عرضه‌های اولیه بورس و فرابورس در این دوره و نسبت به سال ۹۸ رقم خورده است.

منبع: سنا
  • امینی ارسالی در

    تامین مالی یا غارت سهامداران عالی فوق ع الی برای دزدان بدبخت شدیم رفت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها