|
کدخبر: 146269

اگر قصد فروش سهام عدالت دارید بخوانید

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه، بلند مدت است و کسانی که به عنوان سهامدار عدالت در این عرصه حضور دارند، اگر صبور باشند و سهام خود را نفروشند، ارزش آن افزایش می‌یابد.

بورس اگر قصد فروش سهام عدالت دارید بخوانید

سیدمحمد جواد فرهانیان چهارشنبه شب در نشستی در یزد افزود: بازار سرمایه ارزش دارایی مالی مردم را در قبال تورم مصون نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه مردم به واسطه آزادسازی سهام عدالت فضای جدیدی از نگهداری دارایی‌های خود را تجربه می‌کنند، گفت: تا قبل از آزادسازی سهام، مردم با اسم بازار سرمایه آشنایی چندانی نداشتند و طعم سهامداری را نچشیده بودند.

وی داشتن آگاهی و اطلاعات برای ورود به بازار سرمایه را ضروری برشمرد و گفت: دارایی‌های مالی که به واسطه سهام عدالت در اختیار مردم قرار گرفته است، طیف وسیعی را شامل می‌شود حقوقی را برای سهامداران ایجاد کرده است و مردم باید برای دستیابی به حقوق خویش در بازار سرمایه و احراز هویت شوند و اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کنند.

فرهانیان دریافت سود سالانه سهام، امکان حضور در مجامع الکترونیکی شرکت و خرید و فروش سهام را از جمله حقوق سهامداران عدالت برشمرد و گفت: دریافت تسهیلات بانکی به پشتوانه سهام عدالت یکی دیگر از حقوق سهامداران است که ساز و کار آن در حال فراهم شدن است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد فعالیت در بازار سرمایه الکترونیکی است، افزود: سجامی شدن دروازه ورود به فعالیت‌های الکترونیکی بازار سرمایه است گرچه این کار می‌تواند حضوری نیز انجام شود؛ اما توصیه ما با توجه به شیوع کرونا فرآیند الکترونیکی است و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شد و زیرساخت‌ها آماده است.

فرهانیان راه‌اندازی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد را یادآور شد و گفت: انتخاب افراد خبره و آشنا به بازار سرمایه برای مدیریت این شرکت‌ها می‌تواند در کارآیی و افزایش سرمایه موثر باشد.

همچنین علی نمازی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد شانزدهم دی ماه گفته بود که ۶۲۰ هزار نفر در استان دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزادسازی، ۲۷ درصد مشمولان روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند و مدیریت بقیه سهام به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان محول شده است.

وی میزان سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد را افزون بر شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهام این شرکت متشکل از ۳۶ شرکت اقتصادی بزرگ و معتبر ایران است.

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شده است و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف شد تا ۴۰ درصد سهام بنگاه‌های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

وی گفت: سهام عدالت ۲ دهک پایین تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شد که پرداخت آن بر اساس سود آن بود و از سال ۹۵ نیز این سود پرداخت شد و بر این اساس به خانواده‌ها تا سقف پنج نفر سهام عدالت تعلق می‌گرفت.

وی ادامه داد: پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    بس دیگه بابا خجالت بکشید سهام عدالت ما رو بفروشین

  • ناشناس ارسالی در

    همه شما دروغ گو هستید چرا وعده دروغ می گید چرا همیشه مردم را قول میزنید شما اگر در صورت فروش به نتیجه کامل نرسیدی چرا هر وقت می گید تا اخر این ماه وام میدیم مردم را در انتظار می کشید واقعا درست نیست اول تصمیم نهایی بگیرید بعد انتشار کنید

    • ناشناس ارسالی در

      خداوکیلی این درست نیست ملت چشم انتظار می زارید.

  • حمید ارسالی در

    سهام من روش غیر مستقیم.
    اما به پول ش نیاز دارم،چطوری میتونم بفروشم.

  • ناشناس ارسالی در

    خفففه شیدفقططط

  • ناشناس ارسالی در

    مردم ایران همه فقرات از بس که سر کاری ها پولشان را میخورند

  • خدا ارسالی در

    خیلی بی شرف وپست وبی ناموس تشریف دارید

  • ناشناس ارسالی در

    چه عدالتی ما هفت ماه فروختیم پول نیامده والله شما ها به خدا و اسلام ایمان ندارید من 31 سالم در خانه اجاری هیچ ندارم نه ز ن دارم نه کار دارم خداوند روزیم میده تا حدی که از گشنگی نمیرم این چه کابوسی مگه نگفتید این دنیا و آن دنیا را برایتان خوش میکنیم یارانه یه کویتی اندازه یارانه 12 0 سال کنه والله روز قیامت حلالتون نمیکنم پدر من جبهه جنگیده الان هیچی نداره بخدا وضعیت مالیمون داغون شده الله شماها را ک ه ادعای اسلامی و مسلمانی میکنید دروغ میگ ید حق مارو می‌خورید مال ما را می‌خورید ی ه لیوان آب هم روش ولی مرگ وعده الله است والله روز قیامت حلالتون نمیکنم

ارسال نظر