|
کدخبر: 142768

عرضه اولیه ۱۲ میلیارد دلاری چینی‌ها در این کشور

فشار امریکا بر شرکت‌های چینی هنوز هم نتوانسته مانع حضور آنها در وال استریت شود. این شرکت‌ها در امسال میلادی ۱۱.۷ میلیارد دلار از طریق ۳۰ عرضه اولیه سهام در امریکا درآمد داشته‌اند.

بورس عرضه اولیه ۱۲ میلیارد دلاری چینی‌ها در این کشور

تمایل به سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های چینی حاضر در بازار بورس امریکا در ۲۰۲۰، علیرغم تنش‌های تجاری بین دو کشو به بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته رسیده است.

 اطلاعات نشان می‌دهد شرکت‌های مستقر در چین ۱۱.۷ میلیارد دلار از طریق ۳۰ عرضه اولیه سهام در امریکا در امسال میلادی درآمد داشته‌اند. این بالاترین رقم کسب سرمایه از ۲۰۱۴ تا حالا است یعنی از زمانی که شرکت‌های مستقر در چین ۲۵.۷ میلیارد دلار در امریکا کسب درآمد کرده بودند. تحقیقات شرکت تامین سرمایه «رنسانس کپیتال» نشان می‌دهد شرکت بزرگ تجارت الکترونیک علی بابا بیشترین سهم از این درآمدهای به‌دست آمده در امریکا را در اختیار داشته است.

 کسب و کارهای چینی در امسال میلادی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا و رسوایی مالی شرکت لاکین کافی در ماه آوریل، عرضه اولیه سهام خود را در بازار بورس امریکا به تعویق انداختند. نزدک این شرکت را در تابستان از بورس خارج کرد. لاکین کافی نخستین شرکت از سال ۲۰۰۰ بود که توانست در کمتر از ۲۴ ساعت، سه میلیارد دلار بر ارزش خود بیفزاید.

فشار امریکا بر شرکت‌های چینی هنوز هم نتوانسته مانع حضور آنها در وال استریت شود. کسب و کارهای چینی شدیدا علاقه مند به عرضه سهام خود به سرمایه‌گذاران وال استریت هستند.

 امریکا علاوه بر قرار دادن هواوی و سایر شرکت‌های فناوری چین در لیست سیاه خود، تهدید کرده شرکت‌های چینی را از بازارهای بورس امریکا هم اخراج می‌کند. کنگره امریکا در اوایل همین ماه لایحه‌ای را تصویب کرد که طبق آن نظارت قانونی بیشتری بر شرکت‌های چینی اعمال می‌شود. طبق این قانون، شرکت‌های خارجی باید طبق استانداردهای حسابرسی امریکا عمل کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها