|
کدخبر: 141811

صف سنگین فروش سهام در بورس

معاملات امروز در ادامه روز گذشته در مدار منفی قرار گرفت و قیمت نمادها به سرعت به سمت صف فروش پیش رفت.

بورس صف سنگین فروش سهام در بورس

 افت بورس امروز به حدی سریع بود که طی ساعت نخست بازار شاخص کل بورس بیش از ۴۸ هزار واحد (معادل ۳.۲ درصد) از ارتفاع خود را از دست داد و به نیمه پایینی کانال ۱.۴ میلیون واحدی رسید. در همین حال شاخص هموزن هم با افت ۱.۸ درصدی مواجه شد. به نظر می‌رسد تقاضای کم برای نمادهای کوچک‌تر منجر به عدم پر شدن حجم مبنای آنها و در نتیجه افت کمتر شاخص هموزن شده است.

تا ساعت ۹ بیش از ۸۰ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار دارند که از این میان ۶۵ درصد نمادها با صف‌ فروش‌های سنگینی به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. این در حالی است که تنها ۹ درصد نمادها با صف خرید همراهند و ارزش این صف‌ها هم کمتر از ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

متقاضیان خرید سهام در بازار امروز به شدت کاهش یافته‌اند. به طوری که ارزش معاملات خرد کل بازار با افت شدیدی نسبت به زمان مشابه در روزهای قبل به عدد ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که بیشتر این عدد هم توسط حقوقی‌ها خریداری شده است. در همین راستا می‌توان به خالص خرید حقوقی اشاره کرد که حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان شده است.

از نکات جالب توجه بازار به این شدت منفی امروز هم پالایشی یکم است. این نماد که طی روزهای گذشته با فشار فروش سنگینی مواجه بود به نظر می‌رسید سیاست‌گذار حمایت محکمی روی قیمت ۱۰ هزار تومانی یعنی همان قیمت پذیره‌نویسی از آن می‌کند. به طوری که هر روز چندین میلیون سفارش خرید حقوقی در این محدوده قیمتی وجود داشت.

اما امروز دولتی‌ها هم نتوانستند در برابر موج فروش سهامداران مقاومت کنند و تمام ۱۵ میلیون سفارش حقوقی روی قیمت ۱۰ هزار تومانی به سرعت عرضه شد. بعد از پول‌پاشی بی‌فایده ۱۵۰ میلیارد تومانی حقیقی روی قیمت ۱۰ هزار تومانی، این نماد به سرعت مدار نزولی را پیمود و تا ۹۵۰۰ تومان هم افت کرد. حالا پالایشی یکم به محدوده زیان رسیده است و افرادی که آن را بیش از ۳ ماه قبل پذیره‌نویسی کرده بودند با افت سرمایه خود مواجه شده‌اند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها