|
کدخبر: 141664

بورس رکوردی جدید زد

افراد حقیقی تا ظهر امروز هزار و ۴۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

بورس بورس رکوردی جدید زد

حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۸هزار و ۶۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۰درصد یعنی هفت هزار و۴۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «سایر واسطه‌گری‌های مالی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «فملی» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ثاخت»، «وپارس» و «برکت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۸۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری ۱۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۸۲۰میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    سلام خدمت دوستان
    امروز داشتم در خ صوص ماهیت عرضه اولیه فکر می کردم یادم به برجام افتاد دیدم یک ارتباط عمیقی وجود د ارد به این شکل پذیرش برجام عزت کشور را ه دف گرفته و سراسر باخت بود و رهبری و مردم رو تحت فشار وادار کردند حمایت کنند و چن د وقتی است همین سیاست خرید عرضه اولیه هم که دست اندازی به رشد بورس هست و عامل من فی شدن بازار عزت سهامدارا رو هدف گرفته ب ه خاطر ۷ یا ۵۶ یا ۷۷ سهم مردم هجوم میارن برای فروش سهام بنیادی که چند روزی پشت س ر هم بتونند از عرضه اولیه مثبت بخورند غا فل از اینکه کل بازار مثلا به مقدار تمام پرتفوی یعنی میلیون ها تومان هر نفر منفی میشه که بازار امادگی لازم برای خرید عرضه اولیه پیدا کند و این طعمه گزاری فریبنده سرتاسر مکر و حیله گری است ....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها