|
کدخبر: 141287

سهامداران از چه طریق سود دریافت می‌کنند؟

دبیر شورای فناوری اطلاعات اعلام کرد: وزیر اقتصاد دستورالعمل الزام آور واریز سود سهام ناشران از طریق سامانه سجام را به شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار ارائه کرده است.

بورس سهامداران از چه طریق سود دریافت می‌کنند؟

رضا باقری اصل گفت: با توجه به افتتاح سامانه‌ای که با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر اقتصاد در جلسه شورای فناوری اطلاعات صورت گرفت، دستورالعمل واریز سود از طریق این سامانه بعد از تصویب در شورای‌عالی بورس به ناشران ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای فناوری اطلاعات با بیان این‌که درامسال بیش از ۱۰ میلیون سهامدار سود سهام خود را از طریق سامانه سجام دریافت کرده اند، افزود: با این وضعیت اگر سهامداری در ۱۰ بانک حساب بانکی برای دریافت سود سهام در اختیار داشته باشد اساسا با وجود سامانه سجام و دریافت سود سهام از این طریق دیگر نیازی ندارد تا با صرف وقت و هزینه و مراجعه به ۱۰ بانک نسبت به دریافت سود سهام شرکت‌های خود اقدام کند و این یک اتفاق و تحول بزرگ در تاریخ بازار سرمایه است.

وی با بیان این که واریز سود از طریق سامانه (سجام) در امسال نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است، افزود: مجامع بیشتر شرکت‌های بازار سرمایه در نیمه نخست سال قرار دارد اما در عین حال در این ماه واریز سود سهام شرکت مخابرات از طریق سجام انجام شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها