|
کدخبر: 132482

رشد عرضه‌ در بورس سبب تعادل در بازار می‌شود

احمد راستینه نماینده مردم «شهرکرد، بن و سامان» در مجلس معتقد است با طرح کمیسیون صنایع مجلس، عرضه کالاها در بورس افزایش می‌یابد و تعادل به بازارها برمی گردد.

راستینه با بیان اینکه حذف واسطه‌گران در میان خریداران مواد اولیه به اصلاح قیمت‌ها می‌انجامد، اظهارکرد: متاسفانه افزایش قیمت‌ها به واسطه سیاست‌های غلط ما در بازار سرمایه که قیمت‌گذاری دستوری یکی از آنهاست، به وجود آمده است.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم تامین مناسب مواد اولیه کارخانجات و نفوذ دلالان به بازار کالاها گفت: متاسفانه عدم نظارت وزارت صمت بر سهمیه مصرف‌کنندگان و امکان حضور واسطه‌ها به قصه بازار کالا تبدیل شده که باید نظارت‌ها در این حوزه تقویت شود.

وی تاکید کرد: عرضه مواد اولیه باید در بورس کالا انجام و کشف قیمت می‌شود، اما بعضا همه این مواد اولیه در بورس کالا عرضه نمی‌شود و بلکه به‌دست دلالان در خارج از بازار بورس کالا به فروش می‌رسند که این موضوع بیانگر عدم نظارت دقیق در بازار است.

وی تصریح کرد: متاسفانه درحال‌حاضر بسیاری از مسائلی که در موضوع افزایش قیمت‌ها به بهانه افزایش قیمت ارز رقم خورده به دلیل ناکارآمدی و سوء مدیریت در تنظیم بازار است از این رو متاسفانه بازار دلالی به شدت رشد کرده که برای مقابله با این موضوع طرحی در کمیسیون صنایع مجلس در حال نهایی شدن است.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح ۵ ماده‌ای کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عرضه فولاد در بورس کالا گفت: پیرو این طرح تنظیم، ارائه و مصرف فولاد در بورس روند منطقی را طی خواهد کرد. همچنین این طرح تلاش دارد نقش بازار بورس کالا را در شناسایی مصرف‌کننده واقعی، بیشتر کند که با این طرح به تعادل بازار خواهیم رسید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر