|
کدخبر: 131480

خبری ویژه برای بورس بازان / احتمال لغو یک ممنوعیت

در حالی که شاخص بورس در هفته گذشته با کاهش ۱۲۴ هزار واحدی طی یک هفته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هم کاهش یافته، به نظر می‌رسد در هفته جدید، روزهای متفاوتی از هفته گذشته در پیش داشته باشد.

در چشم‌انداز بورس هفته جدید، بیشتر کارشناسان معتقدند بازار سهام این هفته روندی صعودی خواهد داشت و این در حالی است که در طی این هفته انتخابات امریکا برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد این خوش‌بینی بیشتر از آنکه به انتخابات امریکا و اخبار خارجی ارتباط داشته باشد، احتمالا به تصمیمات داخلی در بورس مرتبط باشد.

در همین مورد اواخر هفته گذشته زمزمه‌ آزادسازی احتمالی معاملات روزانه جدی‌تر شد و چند کارشناس در شبکه‌های اجتماعی از این احتمال سخن گفتند.

هرچند هنوز مقامات مسئول نسبت به این گمانه‌ها واکنش رسمی نشان نداده‌اند، اما طبق برخی شنیده‌ها احتمال این وجود دارد که از هفته پیش‌رو در ممنوعیت خرید و فروش روزانه سهام بازنگری‌ شود و به مانند گذشته مثلا هر سهامدار امکان فروش سهمی که همان روز خریده را داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد شاید این تصمیم مهم‌ترین خبر هفته بازار سهام باشد.

از نگاه برخی از کارشناسان بازار سهام این ممنوعیت به افت شاخص بورس در چند وقت اخیر دامن زده است. با این حال برخی دیگر از این اتفاق استقبال کرده بودند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر