|
کدخبر: 127061

بورس تا انتخابات امریکا مثبت می‌ماند؟

مدرس و کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: نخستین و مهم‌ترین گام برای ورود به بورس آموزش و کسب دانش و اطلاعات است.

علی خان پایه ضمن پاسخ به سئوالی که پرسیده شد «ضرر وزیان افزون بر پنج میلیون نفر از مردمی که سرمایه‌های خرد ۱۰، ۵ و ۱۵ میلیون تومانی خود را وارد بازار بورس کرده و دچار خسرات شدند چگونه می‌توان جبران کرد»، افزود: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد اینکه زیرساخت‌های لازم برای ورود این افراد به بازار سرمایه وجود نداشت.

وی همچنین اظهارکرد: مهم‌ترین زیر ساخت مورد نیاز این افراد بحث آموزش و کسب اطلاعات لازم برای ورود به بازار بورس بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: خیلی از شرکت‌های بازار بورس کشور به قیمت‌های تعادلی قبل از دوران افزایش سهام خود رسیده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه منظور از قیمت تعادلی معادل دلاری شرکت هاست، افزود: برای مثال در گروه‌های سیمانی شرکت‌های که یک میلیون تن در سال تولید داشته باشند ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ارزش جایگزینی این بنگاه هاست.

خان پایه بیان کرد: درحال‌حاضر شرکت‌هایی در بازار سرمایه داریم که دسترسی به مرزهای صادراتی دارند اما ارزش جایگزینی آنها حدود ۳۰ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: اگر دوستان در بخش‌های مولد تر و صادرات محور هدایت می‌شدند بازگزینه‌های بسیار بهتری بودهرچند آنها هم مشکلاتی دارند.

این مدرس و کارشناس بازار سرمایه گفت: این بازار به لحاظ ارزش جایگزینی و ارزش بازار در شرایط خوبی قرار دارد یعنی بازار نه تنها توان جبران بلکه توان سود‌سازی به شرط انجام حرکات منطقی تر در بازا را هم دارد.

وی افزود: بروز ریسک از عدم آگاهی است پس هرچه عدم آگاهی مردم نسبت به موضوعی بیشتر باشد به تبع میزان ریسک‌پذیری آن هم بیشتر است.

خان پایه بیان کرد: نخستین و مهم‌ترین گام برای ورود به بازار بورس آموزش و کسب اطلاعات است.

وی ادامه داد: برای شروع هر کاری باید راجع به آن اطلاعات کسب کرد و به خوبی آگاه بود که چه پیش نیازهایی لازم دارد حال اگر این کار موردنظر مرتبط با پول، بورس و سرمایه‌گذاری باشد اهمیت تحقیق و مطالعه مضاعف می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت بورس را تا پایان امسال چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: نخست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا در پیشروست بنابر این نه تنها بازار بورس ایران بلکه خیلی از بازارها در دنیا منتظر این هستند که نتیجه انتخابات امریکا و اتفاقات پس از آن چه خواهد شد و بعد از انتخابات امریکا به سمت انتخابات ریاست جمهوری در ایران حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: تجربه تاریخی نشان داده که در این فاصله شرایط بازار بورس متعادل و مثبت است به عبارتی دولت سعی می‌کند با یک خاطره خوش شاخص را به دولت بعدی تحویل دهد و رضایتی نسبت به بازار وجود داشته باشد.

خان پایه بیان کرد: نکته بعدی اینکه سیکل‌های سه ماهه سه ماهه در بازار سرمایه وجودداشت.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات امریکا که در آبان ماه امسال برگزار می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران می‌توانیم در یک سیکل صعود و نزول جدیدی قرار گیرم که شش ماه طول می‌کشد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: اگر دلار در این بازه زمانی در دامنه ۲۵ هزار تومان تثبیت شود قیمت سهام‌ها بسیار جذاب و شاخص آمادگی دارد به همان محدوده یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد.

منبع: مشرق
  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کند بر حسن روانی دزد که ارزش پو ل ملی را از پول سوریه و یمن و عراق و افغ انستان جنگ زد ه هم بی ارزش تر کرد . دز د کثیف . منحوس خبیث مثل سرطان دامن ملت ا یران را گرفته ول نمی کنه . کرونا کجایی چ را یقه این کثیف را نم یگیری تا ملت یرا ر احت بکنی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها