|
کدخبر: 126780

عرضه سنگین در ۳ نماد بورسی

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت زیاد بود اما با مثبت شدن روند برخی سهم‌ها مانند فولاد و دارایکم بارقه‌های امیدی ظهور کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام در ادامه روند بازار دیروز فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند فارس، فملی، تاپیکو و شبندر باعث افت بیش از ۱.۵ درصدی شاخص کل بازار سهام به یک میلیون و ۴۹۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن بازار سهام نیز بیش از نیم درصد افت کرد و این نشان از کلیت منفی بازار و بازار قفل در صف‌های فروش است.

با وجود فشار زیاد عرضه در کلیت بازار سهام اما در نیم ساعت ابتدایی شاهد افزایش تقاضا در برخی نمادها مانند فولاد، وبملت و خودرو هستیم. جو هیجانی بازار و صف‌نشینی در نمادهای شاخص‌ساز باعث قرمز شدن روند بازار سهام امروز شده است.

در حالی که بازار سهام به افزایش قیمت دلار واکنش مثبتی نشان نداد اما دیروز با ریزش قیمت دلار واکنش بازار سهام به نوعی منفی بود همچنین ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه باعث می‌شود تا عرضه به روز بعد موکول شود و به همین دلیل روز بعدی این عرضه سنگین‌تر خواهد بود.

نمادهای فارس، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بازار سهام را داشتند و به نظر می‌رسد عرضه در این نمادها به شدت سنگین باشد زیرا حتی دیروز در دقایق پایانی اتمام بازار سهام حقوقی‌ها حمایت خوبی از بازار داشتند و باز هم این حمایت پاسخگو نبود.

به نظر می‌رسد بازار در ادامه روند معاملات امروز به تعادلی در عرضه و تقاضا برسد، این به این معنا نیست که شاخص کل روندی صعودی بگیرد بلکه عرضه و تقاضا به نوعی با هم برابر شود و بازار کف‌سازی انجام دهد. زیرا تا زمانی که بازار در یک کف قیمتی ثابت نشود اعتماد به بازار بازنمی‌گردد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر