|
کدخبر: 126572

بهترین زمان عرضه سرخابی‌ها در بورس

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: اکنون بهترین زمان برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه است و وزارت ورزش و وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارند با تشکیل کمیته مشترک نسبت به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تلاش کنند.

بورس بهترین زمان عرضه سرخابی‌ها در بورس

محمدرضا اختریان با بیان اینکه سال‌هاست مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سازمان بورس و اوراق بهادار وعده بورسی شدن دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌دهند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که همواره این دو تیم پایتختی را نسبت به رقبا برتری بخشیده است دولتی بودن آنها و برخورداری آنها از توجه ویژه مسئولان دولتی است و عرضه سهام این دو شرکت ورزشی، فرهنگی در بازار سرمایه راه‌حل خوبی برای حل مشکلات ورزش ایران است.

وی افزود: در حالی که بیش از ده سال از وعده مسئولان برای عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه می‌گذرد، مالکیت این دو باشگاه همچنان در اختیار دولت و دستگاه ورزشی آن یعنی وزارت ورزش و جوانان است و هزینه‌های سرسام‌آور این باشگاه‌ها برای دولت باعث شده سالانه حجم زیادی از بودجه ورزشی کشور صرف خرید و فروش چند بازیکن شاخص در لیگ برتر ایران شود.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه علت اصلی مطرح شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس، مفاد اصل ۴۴ قانون اساسی است، تصریح کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت وظیفه دارد در راستای افزایش سهم بخش خصوصی از نظام اقتصادی فعال ایران و توسعه خصوصی سازی، زمینه‌ای را برای ایجاد شفافیت در روند عملکرد این دو باشگاه به وجود بیاورد و ابزار این شفافیت بازار سرمایه است.

اختریان اضافه کرد: چندی پیش یکی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی وعده‌ای را مبنی بر عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازه زمانی شهریورماه در بستر بازار سرمایه مطرح کرد اما متأسفانه گویا تعدادی از مسئولان دولتی موافق فروش سهام این دو باشگاه و کاهش تصدی‌گری دولت در این زمینه نیستند و قصد دارند تا با استفاده از رانت به وجود آمده در این باشگاه‌ها، بخشی از میدان رقابت‌های ورزشی را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: ورزش هم باید همچون اقتصاد شفاف باشد تا باشگاه‌های فعال فرهنگی و ورزشی کشور بتوانند با استفاده از شفافیت و نه رانت‌های دولتی به رقابت سالم در عرصه ورزش کشور بپردازند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به التهابات اخیر شاخص سهام و نوسانات بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نقدینگی عمومی وارد بورس شده و در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مردم عادی به خرید و فروش سهام در روند معاملات بازار سرمایه پرداخته‌اند؛ همین امر زمینه را برای ورود دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس به بورس فراهم کرده و وزارت ورزش می‌تواند با استفاده از شرایط فراهم شده، مسیر کاهش تصدی‌گری دولت در ورزش را تسهیل کند.

اختریان یادآور شد: اکنون بهترین زمان برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه است و وزارت ورزش و وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارند با تشکیل کمیته مشترک نسبت به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تلاش کنند.

 

 

منبع: ایمنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها