|
کدخبر: 124122

بازار بورس قفل شد!

با پایان رفتن آخرین روز معاملات بازار سهام در فصل تابستان شاخص کل با ریزش ۳٫۵ درصدی به یک میلیون و ۵۹۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز ۱٫۵ درصد ریزش داشت.

با انتشار اخبار ادعای امریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه جو هیجانی زیادی به بازار سهام منتقل شد و این جو باعث به وجود آمدن صف‌های فروش در بیشتر نمادها شاخص‌ساز شد.

در جریان معاملات امروز حتی نمادهای فولاد، فملی و فارس که شاخص‌سازان اصلی در بازار سهام به شمار می‌روند نیز منفی بودند و شاخص‌ هم‌وزن نیز با ریزش ۱.۵ درصدی نماینگر کلیت قرمز بازار است.

قفل شدن بازار در صف‌های فروش باعث کم شدن تعداد و حجم معاملات شده است و همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به ۸۴۷۴ میلیارد تومان رسید.

محتمل است که ریزش بازار در این هفته که بسیار چشم‌گیر نیز بوده به دلیل جو هیجانی ایجاد شده در رابطه ادعای فعال شدن مکانیسم ماشه باشد، همچنین عرضه اولیه وسپهر و نیز می‌تواند روی ایجاد صف فروش در بازار تاثیر داشته باشد و از طرفی هم احتمال می‌رود عدم انگیزه و بدون هدف بودن بازار می‌تواند در ریزش بازار سهام تاثیرگذار باشد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد وبصادر که در روزهای بعد از اصلاح جز نمادهای شاخص‌ساز بود به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد.

به نظر می‌رسد باید تا تخلیه شدن جو هیجانی بازار سهام منتظر ماند، زیرا در این شرایط بازار در صف‌های فروش سنگین قفل است و همچنین پیش‎‌بینی‌ها حاکی از نوسان بازار بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسان کند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    چه میکنید بااین مردم

  • دکترسید علی ارسالی در

    بورس به شش میلیون واحد خواهد رسید

ارسال نظر