|
کدخبر: 123669

هر سهم «وسپهر» چقدر ارزش دارد؟

قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات گفت: ارزش ذاتی سهم شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۱۶ هزار ریال و قیمت عرضه اولیه آن بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی است و این موضوع نویدبخش سودآوری مناسبی برای استقبال کنندگان از سهم مزبور است.

بورس هر سهم «وسپهر» چقدر ارزش دارد؟

مراسم معارفه عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با تشریح برنامه‌های آتی بانک صادرات ایران و گروه مالی سپهر صادرات برای حمایت از «وسپهر» با هدف راهبردی تعمیق بازار سرمایه در شرکت فرابورس برگزار شد.

به نقل از بانک صادرات ایران، قائم‌مقام مدیرعامل این بانک در این نشست که با حضور احمد فاضلی (معاون مالی بانک)، بهروز خدارحمی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات) و محمد وطن پور (مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر) برگزار شد، گفت: ارزش ذاتی سهم شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۱۶ هزار ریال و قیمت عرضه اولیه آن بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی است و این موضوع نوید بخش سودآوری مناسبی برای استقبال کنندگان از سهم مزبور است.

رضا صدیق افزود: «وسپهر» متشکل از چندین شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که در صنایع پتروشیمی، ساختمانی و سایر صنایع بزرگ کشور فعالند و در آینده نزدیک از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه خواهند بود.

وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران در این زمینه تجارب بسیار خوبی دارد و همان‌گونه که در سنوات دور، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر را به بازار معرفی کردیم که امروز به یکی از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه تبدیل شده است، قطعا گروه مالی سپهر صادرات نیز به یکی از شرکت‌های بزرگ این بازار مبدل خواهد شد. سهم «وسپهر» سهم ارزنده‌ای است و بانک صادرات ایران با تمام توان از این سهم حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

وی افزود: ورود این سهم به بازار موجب تعمیق و رونق بازار سرمایه خواهد بود و در زمانی که اقبال عمومی و سهامداران از بازار سرمایه، شرایط مناسبی دارد و تعداد سهامداران روز به روز بیشتر می‌شود، این شرکت می‌تواند به کمک بازار سرمایه بیاید و شرایط مطلوب‌تری را در بازار بورس رقم بزند.

صدیق تاکید کرد: تمام منابع حاصل از فروش این سهم در اختیار گروه مالی قرار خواهد گرفت تا به بهترین نحو و در مواقع مناسب از سهام حمایت کند.

قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: مجموعه بانک صادرات ایران در تلاش است با رعایت مقررات، استانداردها، ضوابط بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار خدمتگزار مناسبی برای مشتریان و سهامداران باشد. به گفته وی «وسپهر» قطعا یکی از ارزنده‌ترین سهام بازار سرمایه خواهد بود و همانطور که در مواقع لزوم از نقدشوندگی «وبصادر» حمایت شده، بازارگردان از این سهم نیز با جدیت حمایت خواهد کرد.

از هفته آینده گام‌های اولیه برای عرضه تک‌تک شرکت‌های گروه مالی سپهر آغاز می‌شود

در این مراسم همچنین بهروز خدارحمی، مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات با تشریح شرایط این شرکت سرمایه‌گذاری بر عزم جدی برای حفظ نقدشوندگی سهم مزبور و بازارگردانی با شیوه‌هایی متفاوت از گذشته در بازار سرمایه تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات گفت: گروه مالی سپهر صادرات در سال ۱۳۹۳ و با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال تاسیس شد و امروز به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبت شده دارد و رسالت اولیه آن اعمال مدیریت حرفه‌ای و تخصصی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

وی افزود: بانک‌ها بدون اراده لازم برای تحصیل و مالکیت یا ایجاد شرکت‌ها، به دلیل ساختار تسهیلات‌دهی و وامدار بودن آنها، گاهی به این نتیجه هوشمندانه می‌رسند که شرکت‌هایی را به جای مطالبات تملک کنند که خوش‌نام‌ترین آنها در مجموعه گروه مالی سپهر صادرات وجود دارد.

خدارحمی با اظهار امیدواری نسبت به این که بنگاه‌داری و سهامداری در بورس با یکدیگر اشتباه گرفته نشود، اظهار کرد: باید کمک کنیم که مطلوب‌ترین وضعیت را در شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی تجمیع سرمایه‌گذاری‌ها را از دیگر دغدغه‌های موجود عنوان کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم که مجموعه شرکت‌های ساختمانی را در یک شکل تجمیع و با تبدیل آن به هلدینگ، در گام‌های بعدی آنها را نیز وارد بازار سرمایه کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر تسریع سرمایه گذاری در طرح‌های اولیه را نیز از جمله اهداف راهبردی این شرکت اعلام کرد و افزود: از هفته آینده گام‌های اولیه برای عرضه تک تک شرکت‌های گروه مالی سپهر آغاز خواهد شد.

خدارحمی گفت: شرکت گروه مالی سپهر بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود. این شرکت تا قبل از عرضه اولیه تماما (۹۹.۷۶ درصد) در تملک بانک صادرات ایران بوده و در ۲۴ ساعت آینده ۲۰ درصد آن عرضه اولیه خواهد شد.

وی به داشتن ۴۷ درصد سهام شرکت انرژی سپهر و حضور چهار شرکت بزرگ بلان، دنا، سیراف و لاوان، به عنوان زیر مجموعه‌های اصلی انرژی سپهر اشاره کرد و افزود: سه شرکت اول در زمینه تولید متانول و شرکت لاوان در زمینه تولید اوره و آمونیاک فعال است که شرکت‌هایی با پتانسیل ارزشمند به حساب می‌آیند.

وی گفت: شرکت‌های انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر در اولویت واگذاری بانک صادرات ایران قرار دارند.

خدارحمی با بیان اینکه ارزش برآوردی شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است افزود: در تلاشیم اقدامات ارزشمندی را که تاکنون در بازار سرمایه اتفاق نیفتاده، رقم بزنیم.

وی افزود: پنج صنعت ساختمان، بانک، برق و انرژی، قند و چند رشته‌ای بیشترین سهم را در پرتفوی گروه مالی دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات همچنین در بیان خطوط راهبردی این شرکت افزود: رشد مستمر بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، پیشگامی در سودآوری، بهبود عملکرد مالی و عملیاتی و حفظ چابکی گروه مالی در کنار شفافیت مهمترین اهداف شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات است.

وی همچنین بهای تمام شده پرتفوی گروه مالی را ۲۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز آن را ۷۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت “سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات” در نماد” وسپهر” فردا (یکشنبه ۳۰ شهریور) به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان بوده و تاریخ و دوره ثبت سفارش از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز یکشنبه، تاریخ تخصیص سهام نیز چهارشنبه دوم مهر و تاریخ شروع معاملات ثانویه روز شنبه ۵ مهرماه است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر