|
کدخبر: 121514

حباب وال استریت در حال ترکیدن است!

یک سهامدار و معامله‌گر باسابقه بورس وال استریت گفت: با توجه به تشکیل صف‌های فروش سنگین در بورس آمریکا به نظر می‌رسد حباب وال استریت در حال ترکیدن است.

بورس حباب وال استریت در حال ترکیدن است!

پیتر شف، معامله‌گر و سهامدار بورس وال استریت، گفت تشکیل شدن صف‌های فروش سنگین به خصوص در نمادهای مربوط به شرکت‌های فناوری احتمالا نشاندهنده آن است که حباب وال استریت در حال ترکیدن است.

وی مدت‌هاست هشدار می‌دهد حباب بورس آمریکا در شرف ترکیدن است.

پیشتر زمانی که شف هشدار داد که بورس آمریکا درگیر بزرگترین حباب تاریخ خود شده است شاخص نزدک رکورد ۱۲ هزار واحد را برای نخستین بار شکست.

اما پس از چند روز نزدک بزرگترین سقوط ارزش خود را تجربه کرد و ۱۰ درصد پایین آمد.

شف معتقد است ممکن است ما در شرف یک سقوط دیگر باشیم.

این سهامدار باسابقه که مدیرعامل مؤسسه یورو پسیفیک کپیتال نیز هست، ادامه داد دوباره شاهد شکل گرفتن یک حباب بی‌سابقه هستیم و این حباب به این سادگی از بین نخواهد رفت.

البته ممکن است بازیگران خریدار سهام به کمک بانک مرکزی فدرال آمریکا بتوانند آن را کنترل کنند.

علیرغم آنکه بورس آمریکا شاهد حباب است اما چارلز ابانز، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالت شیکاکو، خواستار اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر از سوی آمریکا شده و گفته سیاست‌های انقباضی بیشتری اجرا خواهد شد.

شف ادامه داد من فکر نمی‌کنم همزمان شدن اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا در زمانی که بازار در شرف سقوط است تصادفی باشد.

بنابراین بانک مرکزی تلاش می‌کند تا با اجرای سیاست‌های انقباضی بیشتر بورس آمریکا را نجات دهند.

شف هشدار داد همانطور که گفته‌ام این بزرگترین حباب در بورس آمریکاست و به طور کامل غیرمنطقی است و به شکل فجیعی خواهد ترکید.

البته ممکن است همین حالا هم ترکیده باشد اما روزهای بدتری هم در پیش است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر