|
کدخبر: 120385

راهکاری برای مشکل فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت

مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه از واریز پول سهام در این هفته خبر داد و در ادامه برای سهامدارانی که در فروش سهامشان مشکل دارند راهکارهایی را معرفی کرد.

بورس راهکاری برای مشکل فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت

مشکلات سهام عدالت پس از گذشت بیش از سه ماه همچنان وجود دارد اما آنطور که مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه می‌گوید مسئله واریز خرد پول سهام به زودی حل خواهد شد، همچنین مشتریان این کارگزاری در ورود به سامانه و فروش سهامشان به توضیحات کارگزاری توجه کنند.

مشکل فروش ۳۰ درصد دوم

حاجیلر در توضیح مشکل برخی از سهامدارانی که نمی‌توانند درخواست فروش ۳۰ درصد دوم را ثبت کنند گفت: این افراد ابتدا از طریق تماس با شماره ۱۵۶۹ مطمئن شوند که کارگزار ناظرشان بانک سپه است. اگر سامانه ۱۵۶۹ کارگزاری بانک سپه را به عنوان کارگزار ناظر اعلام کرد، وارد سامانه فروش کارگزاری شوند و روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنند. در این مرحله کد ملی خود را وارد کنند و گزینه رمز فراموشی را بزنند.

وی افزود: اما اگر شخص هنوز اقدام به فروش سهام نکرده است و برای نخستین بار می‌خواهد درخواست فروش خود را از طریق کارگزاری بانک سپه ثبت کند باید از طریق «ثبت نام در نخستین ورود» وارد شوند، همچنین سهامداران در هر بخش به توضیحات درج شده در سامانه توجه کنند.

در این خصوص کارگزاری بانک سپه ویدیو آموزشی و فایل تصویری را برای راهنمایی سهامداران در سامانه قرار داده است که هر کدام را می‌توانید در زیر ببینید.

برای مشاهده راهنمای فروش ۳۰ درصد دوم روی فایل ۳۰درصد دوم و برای مشاهده فیلم این بخش روی لینک https: //www.sepahbourse.com/?tabid=۷۵۳۸ کلیک کنید.

برای مشاهده راهنمای فروش ۶۰ درصد روی فایل ۶۰درصد اول و برای مشاهده فیلم این بخش روی لینک https: //www.sepahbourse.com/?tabid=۷۵۳۶ کلیک کنید.

همچنین سهامدارانی که شماره تماس یا حسابشان مغایرت دارد در سامانه https: //www.sepahbourse.com/ لینک‌های مرتبط برای تغییر هر کدام از این اطلاعات وجود دارد.

واریز پول سهام عدالت در این هفته

نیما حاجیلر در خصوص علت عدم واریز پول سهام عدالت گفت: چون از چند هفته قبل با دستور مقام ناظر بازار سهام عدالت در بازار قابل فروش نیست و باید به صورت بلوکی فروخته شود، طبیعتا فروش سخت‌تر شده است و ممکن است در برخی از روزها سهام به فروش نمی‌رود، بنابراین واریز پول نیز با تاخیر انجام می‌شود.

به گفته وی، با توجه به فروش‌های اخیر در روزهای آینده پول برخی از سهامداران واریز می‌شود.

واریزی‌های خرد به زودی جمع می‌شود

مشکل بسیاری از سهامداران در همه کارگزاری‌ها واریزی‌های خرد است، در این باره سهامداران گله‌مند هستند و اینطور می‌گویند که اگر قرار بود پول سهام به صورت قطره چکانی واریز شود سهامشان را نمی‌فروختند.

چند هفته قبل در جلسه کانون کارگزاران این تصمیم گرفته شد که واریزی‌های خرد به زودی جمع شود و سهامداران پول سهامشان را در رقم‌های عمده دریافت کنند.

مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه از اجرایی شدن این طرح طی روزهای آینده خبر داد و عنوان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نامه اجرایی شدن این طرح را داده و به زودی خیلی از مشکلات واریزی‌ها حل می‌شود.

مشکل عدم واریز پول سهام چطور حل می‌شود؟

برخی از سهامدارانی می‌گویند درخواست فروش ۳۰ درصد اول را داده‌اند ولی هنوز هیچ گونه وجهی دریافت نکرده‌اند، حاجیلر در این خصوص عنوان کرد: ممکن است در اطلاعاتشان مغایرت‌هایی داشته باشند که ابتدا با شماره‌های اعلامی کارگزاری تماس بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین سهامداران می‌توانند از بخش «ورود به سامانه» وارد شوند و ثبت نام خود را تکمیل کنند. از این طریق می‌توانند وضعیت سهام و پرداختی‌های خود را ببینند.

وی در پایان تصریح کرد: در بین افرادی که مدعی هستند درخواست فروش را به کارگزاری بانک سپه داده‌اند ولی پولی دریافت نکرده‌اند، افرادی هستند که وفتی کد ملی فرد را در سامانه وارد می‌کنیم هیچ اطلاعاتی از فرد وجود ندارد و درخواستی ثبت نشده یعنی علی‌رغم این که فرد می‌گوید درخواست را داده اما برای ما ارسال نشده که بتوانیم سهام را بفروشیم.

به گفته مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه، بهترین راهکار برای این افراد این است که ابتدا از ۱۵۶۹ استعلام کند که کارگزار ناظر کدام کارگزاری است، اگر کارگزار ناظر برای فرد انتخاب نشده باشد می‌تواند درخواست خود را از طریق هر یک از کارگزاری‌ها ثبت کند.

منبع: تجارت نیوز
  • فاطمه ارسالی در

    واسه فروش سهام عدالت

  • ناشناس ارسالی در

    واسه 30درصدمرحله اول سهام عدالت واسه فروش

  • فاطمه ارسالی در

    واسه فروش سهام عدالت

  • ارمان سامانی ارسالی در

    واقعا اقتصاد ما به چه مذلتی افتاده که پو لها یا قطره چکانی یا اصلا واریز نمیشود و چون دردش را ملت میکشد ونه مسئولین محترم ،فلذا هیچکس جوابگو نیست سهام را ازاد کر ده اند بدون اینکه سازو کارش را فراهم کنن د خدا میداند ان پیرزن و پیرمرد روستا نشی ن چه زجری میکشد از این همه بیمدیریتی ،چن اچه مسئولین محترم این شعار را که یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران را نصب العین خود کنند درد مردم را درک میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا سایت بانک کشاورزی بسته هست برای فروش 30درصد دوم لطفا سایت بانک کشاورزی باز ک نید

  • ارمین ارسالی در

    سلام ببخشید من میرم توکارگزاری بانک سپه فراموش رمزو میزنم اما کد برام نمیاد چی کار کنم شماره تلفنم دزسته مشکلی نداره لطفا کمک کنید پول لازمم

    • مهدی ارسالی در

      بروتوقسمت.پنل. سهام.عدالت.شماره.تلفنت حت ی.اگردرسته پاک.کن.دوباره بنویس درست.میشه

  • حسن ارسالی در

    فقط یک چیزی رو ازته دلم برای تمامی دست اندرکاران سهام عدالت از خداوند طلب میکنم.آرزو میکنم برای مدت کوتاهی خداوند گرفتارتون کنه تا درد نداری و بدهی و خجالت جلوی بدهکار رو بفهمید.
    سهام رو با کمترین قیمت به دلیل نیاز شدید برای فروش عرضه کنی و بعد چشم انتظار باشی که عین پولی که به گدا میدهند واریز کنند و اونهم هر وقت دلشون خواست.
    ایکاش رئیسی بجای حل مشکل کارخانه هفت تپه و کارخانه آرد در خصوص پایمال کردن حقوق حقه میلیونها سهامدار عدالت ورود میکرد و با متخلفین بر خورد میکرد.
    مطمئن باشین آه آدمهای ضعیف دامنگرتان خواهد شد.

  • حسن ارسالی در

    خداوکیلی اسم خودتون رو با چه روئی گذاشتی ن مسلمان
    لعنت بر هر مدیری که باعث اذیت میلیونها سهامدار فقیر و مستضعف شهری و روستایی شده.
    آقا با چه زبانی به شما نامردها بفهمونیم بدهکاریم به والله آبرومون در خطره و گرنه اینقدر می فهمیم ک ه نباید ارزان بفروشیم.
    خدایا در ای ن مملکت به کی مراجعه کنی که حرفت رو بفهم ه و کاری بکنه.

  • اسیرکارگزاری سپه ارسالی در

    سلام کسی که سهام خودشو میزاره برای فروش سرمایه خودشو مفت میزاره برای فروش احمق نیست نیازمالی داره به یه امیدی میفروشه که بخش کوچیکی از مشکلاتش روبلکه حل کنه ولی بی خبر از اینکه بدتربه مشکلش اضافه میشه فقط و فقط آه اون رئیسی که دستور آزاد سازی وعده 30درصددوم و میده بفکر خودش نه مردم فقط آه آه آه.. خدایا رس بدادم ازاین همه ظلم.

  • خلف عموری ارسالی در

    من و خانمم و دوتا از بچهام فروختم من بانک ملی و خانمم سپه و بچهام ملت و سپه هیچ کدوم راضی نیستیم ۰۹۱۶۸۰۵۸۲۰۸ ملی ۱۹۱۰۴۷۵۵۲۱

ارسال نظر