|
کدخبر: 115248

تعیین تکلیف پذیره‌نویسی دارا دوم در شهریورماه

روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی موضوع شروع پذیره‌نویسی دارا دوم در شهریور آینده را تکذیب کرد.

بورس تعیین تکلیف پذیره‌نویسی دارا دوم در شهریورماه

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله موسوم به ETF از اوایل شهریورماه امسال، روابط عمومی این سازمان ضمن تکذیب خبر فوق اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی‌سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور، هیات واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه به عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی مانده بلوک سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران، و اصفهان را نیز مصوب نمود. لذا بر همین اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت‌ها هفته گذشته منتشر شده که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: سازمان خصوصی‌سازی مجری مصوبات هیات محترم واگذاری است و چنانچه در این خصوص مصوبه جدیدی به این سازمان ابلاغ شود بر آن اساس اقدام خواهد شد. لذا تاکید می‌شود اخبار منتشره در سایت سازمان خصوصی‌سازی مبنا و ماخذ اقدامات مربوط به عرضه سهام دولت در بازار خواهد بود و شایسته است که با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی‌سازی به نشانی www.ipo.ir اطلاع رسانی صحیح انجام گیرد.

گفتنی است تکذیب عرضه دارا دوم در حالی امروز توسط روابط عمومی سازمان خصوصی انجام شد که علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد بارها و بارها اعلام کرده‌اند در نیمه نخست امسال دو ETF دولتی دیگر با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق‌ها در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.

بر این اساس اعلام این مقامات دولتی قرار بود در صندوق دارا دوم گروه پالایشی شامل نمادهای "شبریز، شپنا، شتران، شبندر" و در صندوق دارا سوم ترکیبی از گروه فلزی و خودرویی با نمادهای "فولاد، فملی، خودرو، خساپا" عرضه شوند؛ و حالا مردم از بی‌برنامه‌گی دولت در قبال عرضه‌های خود در بازار سهام سرکار و سردرگم هستند.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه وقتی ی مشته نابلد میشن همه کاره قورباغه هم ابوعطا میخونه

ارسال نظر