|
کدخبر: 108737

میزان درآمد کارگزاری‌ ها در خرداد ماه + جدول

بر اساس گزارش سازمان بورس از عملکرد کارگزاری‌ها، دو کارگزاری مفید و آگاه به ترتیب با ۲۱٫۷ و ۱۳٫۸ درصد بیشترین سهم کل معاملات بورس را به خود اختصاص داده‌اند.

بورس میزان درآمد کارگزاری‌ ها در خرداد ماه + جدول

روز گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گزارش خلاصه معاملات خردادماه شرکت‌های کارگزاری را منتشر کرد. گزارشی که البته با چند روز تاخیر نسبت به گزارش‌های قبلی منتشر شد.

بر اساس این گزارش در خردادماه مجموع ارزش معاملات انجام شده توسط کارگزاری‌ها (خرید و فروش) حدود ۳۴۴ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با اردیبهشت ماه افتی ۳۱ درصدی داشته است. در این میان ۲۱٫۷ درصد کل معاملات در کارگزاری مفید و ۱۳٫۸ آن در کارگزاری آگاه انجام شده و دو کارگزاری فارابی و مبین‌سرمایه به ترتیب با ۳٫۵ و ۳٫۲۵ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که در اردیبهشت ماه سهم کارگزاری مفید و آگاه از کل معاملات بورس به ترتیب ۱۹٫۵ و ۱۲٫۵ درصد بود. موضوعی که نشان می‌دهد طی یک ماه اخیر این دو کارگزاری توانسته‌اند سهم بیشتری از معاملات بورس را به خود اختصاص دهند.

از سوی دیگر بررسی درآمد کارگزاری‌ها از معاملات بورس نشان می‌دهد با توجه به کارمزد ۰٫۷۶ درصدی، کارگزاری مفید در خردادماه تنها از معاملات بورس توانسته درآمدی ۵۶۶ میلیارد تومانی بدست بیاورد که معادل درآمد روزانه ۱۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان است البته این رقم در ماه گذشته برای کارگزاری مفید ۲۴ میلیارد تومان بود که نشان از افت ۲۴ درصدی درآمد این کارگزاری دارد البته نباید فراموش کرد که ارزش معاملات بورس در این ماه ۳۱ درصد کاهش داشته و افت درآمد مفید کمتر از نرخ افت ارزش معاملات کل بورس بوده است.

کارگزاری آگاه نیز در این ماه چیزی بیشتر از ۳۶۱ میلیارد تومان درآمد ناشی از کارمزدها داشته که معادل روزانه ۱۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان است. پس از این دو کارگزاری که با اختلاف در رتبه‌های نخست قرار دارند، کارگزاری فارابی و مبین‌سرمایه توانسته‌اند در خرداد ماه درآمد روزانه ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومانی را به ثبت برسانند. البته باید دید با توجه به اختلالات اخیر کارگزاری آگاه سهم این کارگزاری در معاملات تیرماه به چه اندازه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با این حال و با توجه به رونق بازار سهام و افزایش درآمد کارگزاری‌ها از این طریق، انتظار می‌رود خدمات ارائه شده از سوی آنها نیز به همین نسبت بهبود پیدا کرده و ارتقا یابد اما به نظر می‌رسد تنها خدمات بهبود چندانی نیافته بلکه حجم بالای مشتریان موجب شده تا کیفیت خدمات به شدت تنزل پیدا کرده و اعتراض‌ها نسبت به اختلال و قطعی در سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها بیش از پیش شود. هر چند کارگزاری‌ها نیز بسیاری از این اختلالات را به گردن ضعف سیستم معاملاتی مدیریت فناوری بورس می‌اندازند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • BH ارسالی در

    کارگزاری اقتصاد بیدار بدرد نخورترین‌کارگ زاری هستش از صبح 12 با سفارش گذاشتم کنسل کرده پشیمونم برا عضویت لین کارگزاری

ارسال نظر