|
کدخبر: 63956

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با گسترش نیوز:

جدیتی در پرداخت وام ازدواج با وجود یک ضامن وجود ندارد!

موسوی لارگانی گفت: به نظر می‌رسد بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بانک‌ها در برابر اجرای سلیقه‌ای مصوبه‌ پرداخت وام ازدواج با وجود یک ضامن معتبر، جدیتی نشان نمی‌دهد.

گسترش نیوز: سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی دوره دهم مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین جزییات پرداخت وام ازدواج، اظهار کرد: چندی پیش با تصویب مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که امکان دریافت وام ازدواج با وجود یک ضامن معتبر وجود دارد.

لارگانی بیان کرد: البته بانک‌ها در عین حال که نسبت به این مصوبه موظف به اجرا شده است اهتمام کافی در عملیاتی کردن آن ندارند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بانک‌ها باید در مقابل اجرای سلیقه‌ای این مصوبه برخورد‌های لازم را داشته باشد. بنابراین انتظار می‌رود با گذر زمان جدیت بانک مرکزی در این موضوع بیشتر شده و بانک‌های مجری نیز سر از این تکلیف باز نزنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی معتقد است: مبلغ پرداختی به عنوان وام ازدواج کفاف نیاز آغاز یک زندگی‌ مشترک را نمی‌دهد و با این وجود سخت‌گیری‌های فراوانی در پرواخت آن شاهد هستیم.

نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تشریح کرد: بانک مرکزی باید با جدیت بر اجرای این مصوبه دنبال کند، چراکه هرچند که این مبلغ برای تشکیل خانواده ناچیز حساب می‌آید اما می‌تواند تا حدی از مشکلات جوانان که سرمایه اصلی کشور به حساب می‌آید، بکاهد.

لارگانی در پایان این گفت‌وگو خاتمه داد: مجلس شورای اسلامی از اجرای کامل این مصوبه حمایت کرده و در اولویت پیگیری‌های خود قرار داده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها