|
کدخبر: 63955

کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

نوسان‌های فعلی بازار ارز موقت است

طیبی گفت: نوسان‌های فعلی بازار ارز به طور موقت بروز پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود این تغیرات در دامنه سی‌صد الی چهار‌صد تومانی باشد و در نهایت این نرخ از کانال ۱۱ هزار تومانی خارج نشود.

گسترش نیوز: سید کمیل طیبی کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز مبنی بر نوسان‌های اخیر نرخ ارز، اظهار کرد:در گذشته شاهد حساسیت و تاثیر چشم‌گیر عوامل فارق از مکانیزم اقتصادی بر عوامل داخلی و تصمیم‌گیری‌ها بودیم که اکنون این امر تا حدی کنترل و کاهش یافته است.

seyedkomeiltaibi2.jpg

طیبی تصریح کرد: چندی پیش درگیری میان حزب‌لله و اسرائیل به وجود آمد و از طرفی رابطه سیاسی حزب‌لله با کشورمان بر کسی پوشیده نیست بنابراین با بروز درگیری‌های مذکور انتظار وجود تکانه‌های بیشتری در نرخ ارز می‌شد اما خوشبختانه در این برهه زمانی شاهد کاهش تاثیر چنین عواملی هستیم.

کارشناس اقتصاد بین‌الملل تشریح کرد: البته در کنار این موضوع شاهد اخبار مثبتی همچون مذاکره‌های ظرفیت که حاکی از کاهش تنش‌هاست، بودیم. این موضوع می‌توانست منجر به کاهش بیشتر نرخ ارز باشد اما بازار همچنان ثبات خود را حفظ کرد. در نهایت می‌توان این ادعا را داشت که ضریب نفوذ عوامل بیرونی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در یک برهه زمانی شاهد نوسان‌های شدید ارزی بودیم اما بعد از مدتی، آرامش نسبی در بازار ارز حکم فرما شد، مطرح کرد: مدتیست بازار ارز به ثبات رسیده و دلار در کانال ۱۱ هزار تومانی باقی مانده است. از‌این‌رو تغییرات نرخ آن با اندکی افزایش و کاهش رو به رو می‌شود اما از کانال فعلی فراتر نخواهد رفت.

کارشناس اقتصاد بین الملل ابراز کرد: البته احتمال اینکه در سه الی چهار ماه آینده، دلار با افزایش اندکی رو به روشود و به مرز ۱۲ هزار تومان برسد، وجود دارد اما در حال حاضر با توجه به ثباتی موجود در بازار، پیش‌بینی ثبات در قیمت وجود دارد.

طیبی گفت: نوسان‌های فعلی بازار ارز به طور موقت بروز پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود این تغیرات در دامنه سی‌صد الی چهار‌صد تومانی باشد و در نهایت این نرخ از کانال ۱۱ هزار تومانی خارج نشود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها