|
کدخبر: 61182

کارشناس حوزه بیمه در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

مصوبه بیمه‌مرکزی رقابت مخربی را به وجود آورده است

غلامی گفت: مصوبه حذف تعرفه بیمه مرکزی باعث شده تا رقابت مخرب و غیرحرفه‌ای میان شرکت‌های بیمه‌ای به‌وجود بیاید.

گسترش نیوز:‌ غلامعلی غلامی مدیرعامل سابق بیمه نوین در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد پرسودترین بیمه‌نامه، اظهار کرد: پیش از اینکه تعرفه‌های مصوب شورای‌عالی بیمه در خصوص نرخ حق بیمه رشته‌های مختلف بیمه، توسط بیمه مرکزی لغو شود، بیشتر رشته‌های بیمه به خصوص باربری، آتش سوزی و مهندسی از جمله رشته‌های کاملا سودآوری به حساب می‌آمدند.

gholamaligholami.jpg

غلامعلی ادامه داد: پس از صدور مجوز تاسیس شرکت‌های بیمه خصوصی بیمه مرکزی ایران با هدف آزاد‌سازی رقابت در صنعت بیمه کشور تصمیم به حذف تعرفه نرخ مصوب شورای‌عالی بیمه شد.

مدیرعامل سابق بیمه نوین بیان کرد: پس از آزاد‌سازی نرخ‌ها رقابت شدیدی بین شرکت‌های بیمه به ویژه شرکت‌های تازه تاسیس به وجود آمد که در برخی موارد شاهد نادیده گرفته‌شدن ملاحظات فنی و حرفه‌ای هم می‌شویم.

وی تشریح کرد: به سرعت با گذشت چندسال این رقابت غیرحرفه‌ای و غیراصولی بین همه شرکت‌های بیمه شایع شد به طوری که اکنون در تمامی رشته‌هایی که در گذشته سودده بودند، ویژگی مزیتی خود را از دست داده و به حداقل رقابت رسیده‌اند. حتی برای شرکت‌های بیمه‌ای کوچک که دارای پرتفوی بیمه‌گذاران اندکی است، نه‌تنها امکان سودآفرینی نیست بلکه تهدید زیان‌آوری نیز وجود دارد.

غلامعلی ابراز کرد:‌ زمانی که تعرفه‌ مشخصی وجود داشت، شرکت‌های می‌توانستند، زیان رشته‌های زیان‌ده‌ای همانند ثالث و یا درمان و... را از محل سود بخش‌های سودده جبران کنند اما اکنون دیگر این امکان دیگر وجود ندارد.

مدیرعامل سابق بیمه نوین معتقداست: علی‌رغم حذف تعرفه و وجود رقابت‌های غیرمنطقی، هنوز ضریب خسارت رشته‌های مذکور زیان‌ده نشده اما در مقایسه با گذشته افت چشمگیری داشته است. البته با ادامه این روال امکان زیان‌آور شدن آنها وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها