|
کدخبر: 60976

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌ نیوز مطرح کرد:

۴ پیش‌نیاز برای تحول بانکداری الکترونیک

کریمی گفت: با تحول و مدرن‌سازی در فاکتور‌هایی همچون تعاریف عملیاتی‌سازی، اجرایی، فناوری و مدیریتی بانکی می‌توان انتظار ورود جدی به سبک نوین بانکداری و به عبارت دیگر بانکداری الکترونیک را داشت.

گسترش نیوز: چندی پیش برخی از دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکیداتی مبنی بر الزام در تصحیح ساختار‌های نظام بانکی و مدرن‌سازی آن داشته که بنا بر عقیده اقتصاددانان مطرح برای همسویی با بانکداری نوین در جهان و ایجاد رقابت سالم این امر حائز‌ اهمیت است.

karimi-arak.jpg

علی اکبرکریمی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد بهبود خدمات‌دهی بانک‌داری، اظهار کرد: برای بهینه سازی خدمات بانکی باید ضمن اطلاح زیرساخت‌ها به تکنیک‌‌های روز دنیا روی‌ بیاوریم.

وی تشریح کرد: بانکداری دیجیتال مفهوم نوینی است که در آن سعی به بهبود خدمات برخط (آنلاین) خدمات و محصولات بانکی است که به واسطه فناوری‌‌‌های جدید شکل می‌گیرد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: در بانکداری دیجیتال سعی شده تا به واسطه ابزار‌هایی همانند افزایش ارتباطات شبکه‌ها و رسانه‌ها، بررسی بازخورد‌های مشتریان، تمرکز بر نیازهای خدمات‌گیران و... از جمله کاربرد‌ها و مزیت‌های این سبک از بانکدادی است.

کریمی بیان کرد: برای فعال‌سازی بانکداری دیجیتال نیاز به پیش‌نیاز‌هایی احساس می‌شود و در واقع با تحول و مدرن‌سازی در فاکتور‌هایی همچون تعاریف عملیاتی‌سازی، اجرایی، فناوری و مدیریتی بانکی می‌توان انتظار ورود جدی به این حوزه را داشت.

لازم به ذکر است؛ امروزه بانکداری الکترونیکی در سطح بین‌المللی شامل تمامی خدمات پولی و مالی است که در محیط‌های رایانه‌ای در اختیار عموم قرار می‌گیرد. یعنی یک مشتری بانک می‌تواند خدمات پولی و بانکی‌اش را در هر نقطه جغرافیائی از بانک بگیرد.

به گفته‌ برخی از صاحب‌نظران این حوزه؛ حتی بانک‌های معروف دنیا هم تاکنون نتوانسته‌اند به مرزهای پایانی بانکداری الکترونیکی برسند و تنها تعداد بسیار اندکی از بانک‌ها در فضای کاملاً مجازی حضور دارند. بانکداری الکترونیکی مراحلی دارد و بسترهایی که باید آماده شوند تا به موجودیتی مکانیزه و الکترونیکی به‌دست بیاید. بسیاری از افراد به اشتباه مکانیزه شدن بانکداری را بانکداری الکترونیکی می‌دانند در حالی که مرحله اتوماسیون پیش‌نیاز بانکداری الکترونیکی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها