|
کدخبر: 59797

رئیس اسبق کانون صرفان در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

ثبات نرخ ارز در دالان ۱۲ هزارتومانی

نیکجو گفت: با توجه به اقتضای زمانی به نظر می‌رسد، نرخ با قیمتی حدود ۱۲ هزار تومان به ثبات رسیده است.

گسترش نیوز: بهروز نیکجو رئیس اسبق کانون صرفان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد سیاست‌های اخیر نرخ ارز و دلار، اظهار کرد: نرخ ارز یکی از فاکتورهای مهم اقتصادی برشمرده می‌شود که بنا بر سرمایه‌گذاری‌ها تغییرات آن حائر اهمیت است.

نیکجو ادامه داد: نرخ ارز به پارامتر‌های مختلفی وابستگی دارد و به‌عبارت‌دیگر شاخص‌های مختلفی در سرنوشت و چگونگی سیاست‌گذاری‌ها اثرگذار است.

وی معتقداست: پیش‌بینی‌ که از نرخ دلار می‌شود این است که در کانال قیمتی ۱۰ الی ۱۲ تومان باقی بماند اما گمان می‌کنم این نرخ نیز متناسب قدرت و توانایی مرد و دولت نیست.

رئیس اسبق کانون صرفان تشریح کرد: نرخ ارز حدود ۶ الی ۷ سال با نرخی حدود ۳ هزار تومان به ثبات خود ادامه می‌داد و حالا با توجه به اقتضای زمانی این نرخ باقیمتی حدود ۱۲ هزار تومان به ثابت رسیده است و به نظر می‌آید این نرخ محفوظ بماند.

این فرد آگاه مطرح کرد: البته سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های نهایی دولت متناسب و وابسته به مقاطع مختلف دارد و درواقع اینکه سیاست اعمال دخالت داشته و یا نداشته باشد قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح کرد: در تمام کشورها بانک‌های مرکزی و سیاست‌گذارانی وجود دارند که موظف به سیاست‌گذاری و کنترل نرخ ارز هستند که این امر در کشورمان متناسب با اقتضای زمانی و شرایط تنظیم و ابلاغ می‌شود.

نیکخو خاتمه داد: دولت و نهادهای سیاست‌گذار اقدامات بسیاری برای کنترل و هدایت نرخ ارز پیش‌گرفته‌اند اما بدیهیست که عوامل سیاسی تأثیر بسزایی بر فاکتورهای اقتصادی دارند بنابراین مذاکره‌ها و تلاش‌های وزارت خارجه منجر به باز شدن باب توافقی شود به‌طور حتم نرخ ارز کاهش قابل‌توجهی خواهد داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها