|
کدخبر: 315681

بیمه کشاورزی/حق بیمه/جهاد کشاورزی

خبرخوش به کشاورزان/حق بیمه ۱۲۵ هزارتومانی محصولات کشاورزی

قدرت اله نوری گفت: کشاورزانی که همزمان در طرح افزایش تولید در دیم ها و زراعت پیمانی شرکت کنند از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه برخوردار می شوند.

بانک و بیمه خبرخوش به کشاورزان/حق بیمه ۱۲۵ هزارتومانی محصولات کشاورزی

معاون امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی از اعمال ۲۰ درصد تخفیف و پرداخت ۱۲۵ هزار تومان حق بیمه به کشاورزان مشمول طرح همزمان خبر داد. برای جهش در تولید دیم و کشاورزی قراردادی.

وی در همین حال افزود: علاوه بر آن، از مبلغ ۱۲۵ هزارتومان حق بیمه به ازای هرهکتار؛ ۵۰ هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۷۵ هزار تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.به این ترتیب، کشاورزان می‌توانند ضمن مشارکت در این دو طرح و پرداخت حق بیمه ناچیز، با خیالی آسوده به فعالیت‌های تولیدی خود ادامه دهند.

نوری با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل افزود:طبق مصوبه سال گذشته ستاد بیمه برای تمام استان‌های مرزی مثل اردبیل ۲.۵ درصد تخفیف پرتفوی (ارزش ریالی حق بیمه جذب شده از کشاورزان) اعمال می‌شود و این تخفیف برای استان‌های غیرمرزی یک درصد می‌باشد.

معاون امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی  بیان داشت: سال گذشته در روز‌ها و هفته‌های گرم سال در استان اردبیل چنان سرمای کشنده‌ای حاکم شد که هزار راس دام در عرض یک روز تلف شدند این تجربه تلخ بیانگر این واقعیت است که بدون بیمه دام، دامداری معنا و مفهومی ندارد.

وی در پایان بر نهادینه شدن فرهنگ بیمه توسط مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان تاکید کرد و گفت: و یک بهره بردار در زمینه دام و زراعت می‌بایست اولین قدمِ  تولید را با بیمه زارعت و دام آغاز کند.  

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها