|
کدخبر: 295489

اعلام آمادگی بانک توسعه تعاون برای نقش آفرینی جهت تحقق سند توسعه تعاون

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک برای ایفای نقش جهت تحقق سند توسعه‌ تعاون خبر داد.

بانک و بیمه اعلام آمادگی بانک توسعه تعاون برای نقش آفرینی جهت تحقق سند توسعه تعاون

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی اظهار داشت: سند توسعه بخش تعاون همانند اساسنامه، چراغ راه فعالیت بانک توسعه تعاون و تعاونگران است.

وی افزود: اعتقاد ویژه رییس جمهور و اراده مستحکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت تعاون برای پیشبرد برنامه های بخش تعاون مزیت و فرصتی برای تحقق این سند تازه تصویب است.

این مقام بانکی گفت: اولویت منابع وجوه اداره شده دولتی به بخش تعاونی و اختصاص سالانه یارانه سود کارمزد تسهیلات بانکی برای موسسات و شرکت های تعاونی از جمله موارد مهم اشاره شده در سند جدید توسعه تعاون است.

فتاحی ادامه داد: با توجه به فرابخشی و فرادستگاهی بودن تعاون، بر تشکیل شورای هماهنگی تعاون ایران به ریاست رییس جمهور و نایب رییسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیری معاونت تعاون تاکید شده است.

این مقام بانکی تاکید کرد: تمامی شاخص های بانک در سطحی فراتر از اهداف ابلاغی محقق گردیده است و به رغم تحقق مناسب شاخص های عملکردی ضرورت دارد تمامی اجزای عملیاتی بانک با شیب و آهنگ و همزمانی بهتری به تحقق درآیند تا برآیند تمامی عملیات اثر مثبت خود را در وضع شاخص مالی بانک نیز داشته باشند.

فتاحی گفت: این هدف وجود دارد که تسهیلات پرداختی بانک در سال پیش رو بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال و مانده مصارف بانک در پایان سال فراتر از ۶۸۵ هزار میلیارد ریال باشد و npl بانک نیز در سطح ۴ درصد کنترل و مدیریت شود.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: تسهیلات تکلیفی بر عهده بانک در سال ۱۴۰۱ رشدی تقریبا ۴۷۰ درصدی داشت که تکلیفی بسیار سنگین برای بانک بود و به رغم این تکلیف بسیار سخت با تلاش شبکه شعب ۸۰ درصد سهم ابلاغی و تکلیفی محقق شده و در سال جاری با رایزنی و هماهنگی تسهیلات تکلیفی بانک کاهش پیدا نموده و تمرکز عملیات بانک بر ماموریت و رسالت اصلی بانک مبتنی بر حمایت از تعاونگران و کارآفرینان می گردد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها