|
کدخبر: 283410

روی آوردن عروس و دامادها به سرویس نقره/ آمار این شهر بررسی شد

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: گرانی طلا موجب شده است خرید سرویس طلا با عنوان سرویس طلای عروس در مشهد متوقف شود.

 یوسف تقی‌زادگان روز یکشنبه افزود: این وضعیت از زمان افزایش قیمت طلا به‌ازای هر گرم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز شد و اکنون با عبور هر گرم طلای ۲۴ عیار از ۲میلیون تومان به اوج خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حتی در خرید حلقه ازدواج شاهد گرایش عروس و داماد‌ها به‌سمت حلقه‌های نقره هستیم، افزود: باتوجه‌به فشار اقتصادی موجود بر جوانان و خانواده‌ها، خرید سرویس نقره به‌جای سرویس طلا بسیار شایع شده است.

وی بیان کرد: قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است. ضمن اینکه افزایش سن ازدواج را هم شاهدیم که این امر به‌ همین مشکل اقتصادی و ناتوانی جوانان در زمینه تقبل هزینه‌های ازدواج ربط دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد بیان کرد: اکنون سبک‌ترین سرویس طلا با ۱۷ تا ۱۸ گرم طلا حداقل ۴۰میلیون تومان است، بنابراین گرایش به‌سمت خرید نقره موجه می‌شود.

تقی‌زادگان افزود: با‌توجه‌به ارزان‌تر‌بودن قیمت فلز نقره در برابر طلا و فشار‌های اقتصادی، رضایت عروس و داماد‌ها به خرید نقره بیشتر شده است. در همین حال، برای خرید یک سرویس ۱۷ تا ۱۸ گرمی نقره باید یک‌میلیون تومان‌ هزینه کرد که در برابر سرویس طلا به وزن مشابه که ۴۰‌میلیون تومان قیمت دارد، یک‌چهلم آن قیمت دارد.

 

منبع: شهرآرانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها