|
کدخبر: 282247 سارا سمیع شمس

اختصاصی گسترش نیوز؛

راهکاری برای کاهش هزینه و قیمت بیمه در کشور

مجید بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی در ابتدای کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه به بررسی وضعیت کلی صنعت بیمه در حوزه دیحیتال پرداخت.

بانک و بیمه راهکاری برای کاهش هزینه و قیمت بیمه در کشور

مجید بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی  با معرفی جایگاه دیجیتال در حوزه صنعت بیمه اشاره کرد: ورود دیجیتال به این صنعا صرفه جویی چشمگیری در مبحث کاهش هزینه ها در شناسایی و تعیین خسارت بیمه ها داشته است.

وی افزود: سرعت، دسترسی بالای مشتریان و جلب اعتماد در حوزه دیجیتال صنعت بیمه بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در کشور ما بحث الکترونیکی شدن فرایندها در صنعت بیمه در حال انجام است‌ بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می شود. حرکت به صمت دیجیتال یک تصمیم اجتناب ناپذیر است که صنایع ملزم به دیجیتالی شدن هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رقابت در صنعت بیمه بسیار اهمیت دارد. برآورده کردن انتظار مشتریان و در دسترس بودن خدمات بیمه ای برای افراد جزء مولفه های تاثیر گذار در صنعت بیمه است.

بهزاد پور با اشاره بحث رشد ضریب نفوذ ادامه داد: تنها دستگاهی که ملزم شده است رشدی بالاتر از رشد اقتصاد کشور داشته باشد، ضریب نفوذ بیمه است. قرار است از رشد متوسط اقتصاد کشور جلوتر حرکت کنیم تا به استاندارد جهانی نزدیک شویم. این هدف بدون توجه به تحول در حوزه دیجیتال صنعت بیمه امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در مورد محصولات و خدماتی که دیجیتال ارائه می شود محدودیت هایی داریم اما بسیاری از خدمات مورد نیاز افراد دیجیتالی در حال انجام است، البته نیاز به کامل شدن دارد.

بیمه دیجیتال هزینه و ریسک را کاهش می دهد

بهزاد پور درباره مزایا و دیجیتالی شدن صنعت بیمه گفت: کاهش ریسک، کمک به حل اختلافات، کشف تخلفات، تاثیر متقابل صنعت بیمه در دیجیتال و کاهش نرخ بیمه از جمله اهدافی است که مورد دیجیتالی شدن صنعت بیمه مد نظر مسئولان مربوطه است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها