|
کدخبر: 275913

برای دریافت وام کارآفرینی به این بانک‌ها بروید+ جزئیات

کرمیان گفت: تسهیلاتی برای خود اشتغالی و کارآفرینی جوانان توسط دو صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در نظر گرفته شده است.

بانک و بیمه برای دریافت وام کارآفرینی به این بانک‌ها بروید+ جزئیات

 امیر کرمیان دبیرکل مجمع ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: در حال حاضر تعدادی از جوانان در صف وام ازدواج هستند که با پیگیری وزیر در کوتاه ترین زمان وام خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مبلغ این وام برای جوانان ۱۲۰ میلیون تومان، برای فرزندان ایثارگران دو برابر و برای افراد زیر ۲۳ سال هم ۱۵۰ میلیون تومان است.

دبیرکل مجمع ملی جوانان درمورد اینکه مبلغ وام و تسهیلات ازدواج برای تشکیل زندگی متأهلی کافی نیست گفت: بنده معتقدم که قبل از تشکیل خانواده باید بسترهای لازم در حوزه اقتصادی و آموزشی فراهم شود.

کرمیان با اشاره به اینکه مجمع ملی جوانان بیش از ۴ هزار تشکل جوانان و سازمان مردم نهاد دارد بیان کرد: ۴۲۱ تشکل در حوزه سلامت اجتماعی روانی، ۱۰۷ تشکل در حوزه بانوان و دختران و ۱۸۱ تشکل هم در ارتباط با ازدواج سالم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از تشکل‌های جوانان را تشکل‌های مربوط به ازدواج و خانواده تشکیل می‌دهند گفت: یکی از اصلی ترین رسالت‌های تشکل جوانان این مجمع، ترویج آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج حول محور فنون انتخاب همسر، افزایش آگاهی و مهارت‌های زندگی و خودشناسی است.

دبیرکل مجمع ملی جوانان اضافه کرد: ما علاوه بر فعالیت در بسترهای آموزشی پیش از ازدواج، کارگاه‌هایی را نیز در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی برگزار می‌کنیم ضمن اینکه با کمک وزارت ورزش و جوانان تسهیلاتی هم برای خود اشتغالی و کارآفرینی جوانان توسط دو صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در نظر گرفته شده است.

کرمیان با بیان اینکه مبلغ تسهیلات با توجه به طرحی که خود جوانان ارائه می‌کنند قابل تغییر است گفت: جوانان بعد از ارائه طرح، با یک ضامن می‌توانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند. بعد از اولین مراجعه جوانان به بانک، ظرف ۱۵ روز یک پیامک درمورد معرفی شعبه بانک به آنها ارسال می‌شود و بعد از ۱۰ روز دیگر هم پیام مجددی برای تشکیل پرونده ارسال خواهد شد و بنابراین فرایند دریافت وام به ۲۵ روز کاهش پیدا کرده است.

دبیرکل مجمع ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان یادآورشد: بیش از ۷۷۰۰ کارگاه ازدواج در ۴۱۴ شهرستان با حضور ۱۷۳ هزار و ۹۵۴ نفر شرکت کننده برگزار شده که هر یک از این افراد ۲۱ هزار ساعت آموزش دیدند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر